Avatar billede greatdane Nybegynder
21. maj 2003 - 23:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med proceslinjen

Jeg har pludselig fået problemer med proceslinjen i min danske XP.  Meget ofte optræder værktøjslinjen Sprog 2-3 gange i stedet for kun en.  Og nu er ikonerne for de aktive vinduer begyndt konsekvent at optræde i to forskellige felter - men med præcis det samme indhold.

Set fra venstre indeholder proceslinjen lige nu:
1) Startknappen
2) Knapper til hurtig start
3) Et tomt felt
4) Ikoner for de aktive vinduer
5) Et tomt felt
6) Ikoner for de aktive vinduer
7) System tray

Jeg vil meget gerne af med 3+5+6!

Jeg HAR prøvet at scanne for vira - uden resultat.

Er der nogen ideer til, hvad jeg kan gøre, så min proceslinje kan komme til at se mere normal ud?
Avatar billede halifax Nybegynder
22. maj 2003 - 00:34 #1
Prøv at højreklikke et tomt sted på den og vælg Egenskaber og/eller Værktøjslinier for at tjekke dine indstillinger for den. Kan være du kan få den normal den vej rundt.
Avatar billede greatdane Nybegynder
22. maj 2003 - 01:04 #2
Det har allerede været forsøgt - det var på den måde, jeg fandt ud af, at der nogle gange var mere end én Sprog-værktøjslinje.  Jeg har så slået alle på nær én fra.  Og jeg har checket alle egenskaber for proceslinjen igennem uden at komme nærmere :-(

Men tak for forsøget :-)
Avatar billede anazonda Nybegynder
22. maj 2003 - 14:40 #3
Hvis du har installeret 2 keyboard layouts på din maskine og du knu bruger f.eks. det danske så prøv at slette det engelske i egenskaber for sprog... jeg lover dig at den aldrig kommer igen
Avatar billede anazonda Nybegynder
22. maj 2003 - 14:40 #4
restem ved jeg ikke lige noget om
Avatar billede greatdane Nybegynder
23. maj 2003 - 12:04 #5
Jeg har prøvet at køre en Repair af min XP, men jeg fandt aldrig ud af, hvad jeg skulle i det konsol-vindue, som dukkede op, så jeg tror egentlig ikke, jeg har fået gjort noget som helst.  Ikke desto mindre kan jeg nu konstatere, at min proceslinje fungerer helt normalt igen!?

Anazonda: Jeg havde ikke problemer med to layouts - det var bare værktøjslinjen Sprog, som pludselig optrådte flere gange i proceslinjen, men det er også stoppet nu.

Jeg lukker spørgsmålet og takker for de indkomne kommentarer.

God weekend
/Flemming