Avatar billede limes_planum Praktikant
21. maj 2003 - 16:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

- controller frames i embeded w3d-fil.

Jeg kan ikke finde nogle tutorials omkring hvordan man controllerer frames indeni en embeded w3d-fil. Jeg vil gerne kunne hoppe frem og tilbage i en sådan fil, som var der keyframes i den. - Ved at jeg kan bruge bones fra 3d-filen til at navigere med, men hvordan...
Avatar billede sparkl Nybegynder
21. maj 2003 - 22:17 #1
Hej,

man har to muligheder for at gemme animationer fra et 3D program med ud i en w3d fil. Den ene mulighed er at lave en keyframe animation, som derefter vil kunne afspilles i director, ved at tilgå keyframeplayer modifieren på en model. Du skal dog være opmærksom på, at du ikke kan eksportere animation af subobjekter, og andre mere eksotiske ting. Men eksportering af et objekts rotation, position, og skalering eksporterer fint.
Den anden mulighed er, som du også selv nævner, at eksportere en animation af en bonesstruktur ud fra et 3D program. I dette tilfælde kan du afspille den i Director ved at tilgå bonesplayer modifieren på en model.

Du kan nå de to
Avatar billede sparkl Nybegynder
21. maj 2003 - 22:25 #2
Du kan nå de to modifiere på følgende vis:

member("3dcastmember").model("modelname").keyframeplayer

member("3dcastmember").model("modelname").bonesplayer

I hjælpfilen kan du finde en liste over de to modifieres parametere, og hvordan du manipulerer dem gennem lingo. Prøv evt. at søg på keyframeplayer og bonesplayer.
Avatar billede sparkl Nybegynder
21. maj 2003 - 22:27 #3
Du kan også finde nogle eksempler på brug af de to modifiere her:

http://www.macromedia.com/support/director/work_3d/playing_animations/
Avatar billede limes_planum Praktikant
22. maj 2003 - 10:44 #4
Jo det er meget godt og du er faktisk ret tæt på de 100 point, men det eksempel der er vist på Macrom-support er lavet med 3d-studio Max v. 3 (d. 14-02-2001) og den version har vi ikke.... du må meget gerne ringe på tlf. 28294042 eller 28352869 - hurtigst da vi sidder i et eksamensprojekt.....
Avatar billede sparkl Nybegynder
22. maj 2003 - 21:42 #5
Hej,
har desværre først set Jeres besked nu.
Hvad 3D program arbejder i med, og præcis hvilken slags animation er det i ønsker at opnå?

I kan nå mig på messenger: mail@effects.dk
Avatar billede limes_planum Praktikant
17. september 2006 - 19:02 #6
lukker...