21. maj 2003 - 16:27Der er
4 kommentarer og 2 løsninger
- controller frames i embeded w3d-fil.
Jeg kan ikke finde nogle tutorials omkring hvordan man controllerer frames indeni en embeded w3d-fil. Jeg vil gerne kunne hoppe frem og tilbage i en sådan fil, som var der keyframes i den. - Ved at jeg kan bruge bones fra 3d-filen til at navigere med, men hvordan...
man har to muligheder for at gemme animationer fra et 3D program med ud i en w3d fil. Den ene mulighed er at lave en keyframe animation, som derefter vil kunne afspilles i director, ved at tilgå keyframeplayer modifieren på en model. Du skal dog være opmærksom på, at du ikke kan eksportere animation af subobjekter, og andre mere eksotiske ting. Men eksportering af et objekts rotation, position, og skalering eksporterer fint. Den anden mulighed er, som du også selv nævner, at eksportere en animation af en bonesstruktur ud fra et 3D program. I dette tilfælde kan du afspille den i Director ved at tilgå bonesplayer modifieren på en model.
I hjælpfilen kan du finde en liste over de to modifieres parametere, og hvordan du manipulerer dem gennem lingo. Prøv evt. at søg på keyframeplayer og bonesplayer.
Jo det er meget godt og du er faktisk ret tæt på de 100 point, men det eksempel der er vist på Macrom-support er lavet med 3d-studio Max v. 3 (d. 14-02-2001) og den version har vi ikke.... du må meget gerne ringe på tlf. 28294042 eller 28352869 - hurtigst da vi sidder i et eksamensprojekt.....
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.