Avatar billede runekeldsen Nybegynder
21. maj 2003 - 10:50 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Avanceret Videoredigering

Jeg vil høre om der er et program på markede i hvilket man kan lave avanceret videoredigering? Hermed mener jeg at man kan ændre i indholdet i ens videoer. Fjerne personer fra sekvenser osv.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2003 - 10:54 #1
lytter med.....
Avatar billede mc_goblen Praktikant
21. maj 2003 - 10:56 #2
Kan du ikke finde noget her inde?

http://www.adobe.com/motion/main.html

Eller skal det være mere advance?
Avatar billede mc_goblen Praktikant
21. maj 2003 - 10:57 #3
Det her skulle vist nok kunne nogle ting!

Men det er også bare lidt dyrt :(

http://www.adobe.com/products/premiere/main.html
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2003 - 11:04 #4
Havde håbet på nogle andre foreslag..... lytter stadig med :o)
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
21. maj 2003 - 11:05 #5
Ved første øjekast virker Primiere mere til at være et program til at lave familievideoer med flotte overgange mellem de forskellige klip på samme måde som det videoredigerings program som fulgte med til mit digitale videokamera.
Avatar billede mc_goblen Praktikant
21. maj 2003 - 11:09 #6
Jeg har godt nok ikke selv så meget styr på det, men hvad med det her:

http://www.linesbroadcast.nl/Avid/avid1.html
Avatar billede clauspersson Nybegynder
21. maj 2003 - 11:09 #7
for almindelige dødelige:
adobe premiere
adobe after effects
eller
Final Cut Pro (mac)
Avatar billede Spotgun Seniormester
21. maj 2003 - 11:27 #8
Jeg tror du skal op i noget ret professionelt software/hardware, for at kunne lave så avanceret videoredigering.

Prøv evt. at kigge på www.canopus.com - de skulle vist være ret godt med på vognen, hvad angår mere professionel videoredigering.
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
21. maj 2003 - 11:59 #9
Er der ikke noget semi professionelt software andet end det Adobe udbyder??
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
21. maj 2003 - 12:27 #10
Jeg har kigget lidt på canopus og det virker til at være en ret god løsning. Er der flere programmer af samme slags og svar lige spotgun så jeg kan give dig point :-)
Avatar billede rstampe Nybegynder
02. juni 2003 - 21:02 #11
Flame fra Discreet bruges bla. til dette samt Adobe after Effects, men det kommer an på hvad du skal lave
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
04. juni 2003 - 23:54 #12
Jeg ville gerne lave ting som at ændre baggrunden på en film og måske fjerne objerkter fra filmen hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede miss-g Seniormester
05. juni 2003 - 00:02 #13
Adobe Premiere kan meget! Man kan også putte filter på frames, så en film bliver brun/gammel at se på, man kan tweene på 96 måder, og køre 2 film over hinanden, lettere lydredigering.....så mon ikke man kan fjerne én person, da man også kan lave masker *S*

Prøve version her:

http://www.adobe.com/products/tryadobe/main.jhtml#product=42

Om programmet på dansk:
http://www.adobe.dk/products/premiere/main.html

Adobe Premiere er også det program som oftest følger med, når man køber capture/grabber kort. Der står dog noget om en efterfølger her:

http://www.avm.dk/Nyheder/2003_04/Canopus/edius.html
http://www.eidoswildlife.com/videored2.htm
Avatar billede rstampe Nybegynder
07. juni 2003 - 09:34 #14
Hvis du skal fjerne personer fra billedet og ikke har tænkte dig at keye dem ud så tror jeg at du er nødt til at retouchere billederne i photoshop.. hvis det ikke drejer sig om så mange. Altså eksporter din film som enkeltbilleder og så er det bare at gå igang... det tager tid.
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
12. juni 2003 - 12:11 #15
Det kan ikke passe at der ikke er et program som kan hjælpe med til at ændre i billederne. Ved brug af photoshop skal man jo til at ændre 15 billeder per sekund og det kommer til at tage laaaaaaaaaaang tid.
Avatar billede d-avid Nybegynder
16. juni 2003 - 11:34 #16
Men prøv et program som Adobe After Effects, eller Flame fra Dicscreet. Det er et par effectprogrammer hvor man ligesom i photoshop arbejder i flere lag. Så du skal nok lave en del key masker og bruge dem til at slå 'hul' i baggrunden så du kan indsætte noget andet.

Det er et projekt som tager lang tid selv med det rigtige software. God fornøjelse.
Avatar billede rstampe Nybegynder
16. juni 2003 - 19:37 #17
Ja det afhænger klart af baggrunden for billedet for der kommer jo til at mangle noget. Hvis du beskriver mere nøjagtigt hvad projektet går ud på er det nok lettere at hjælpe... Iøvrigt går der 25 billeder pr sekund lol....
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
16. juni 2003 - 20:43 #18
Det er ikke noget bestemt projekt jeg ville bare vide om det var et program på markedet som kunne hjælpe en med at lave smarte film effekter. Og med effekter mener jeg ikke transaktions og andet hjemmevideo gøjl for det kan alle de programmer som følger med til de digitale videokameraer. Det program jeg søger skal f.eks. kunne fjerne små ting i baggrunden eller helt skifte baggrunden. ET tænkt eksempel kunne være at jeg hænger min kamerat op i en snor og så skal jeg kunne få det til at se ud som om han flyver.
Avatar billede d-avid Nybegynder
17. juni 2003 - 10:13 #19
Det beskrevende program med en kammerat i 'tøj-snor' lægger klart op til en  enten foran et stykke grønt stof(croma-key), eller en anden ensfarvet baggrund. Croma-key kan de fleste redigerings systemer, så som Avid, Media100, Adobe Premiere og Adobe After Effects.

Mht. enkelte ting i baggrunden kan gøres med Adobe After Effects, med funktionen track-matte. Der finder After Effects simpelthen ud af hvordan det udpegede punkt bevæger sig i biledet. Man kan så lægge et andet billed hen over den del af billedet der skal væk. Bemærk at denne funktion kun findes i versionen der hedder After effects Production bundle. Denne version er ret dyr så vidt jeg over 10.000,-.
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
17. juni 2003 - 12:58 #20
Ok så det kan lade sig gøre uden at bruge photoshop og en million arbejdstimer ;) d-avid kan du ikke lige svare så får du dine points. Og skal det forstås sådan at du foretrækker avid jf. dit navn?
Avatar billede d-avid Nybegynder
17. juni 2003 - 13:36 #21
Egentlig arbejder jeg mest på Media 100 (ifinish) og after effects. Men er begyndt er kigge og arbejde lidt på AVID, hvilket ser ud til at være et rigtigt fedt program. Og avid DV express verisonen koster kun en 8- 10.000 hvor en media 100 koster 60 - 70.000,-
Men ihvertfald held og lykke med dinne eksperimenter.
Avatar billede miss-g Seniormester
25. juni 2003 - 01:55 #22
Lukketid? *S*
Avatar billede stiegl Nybegynder
18. juli 2003 - 17:34 #23
nej, nej, nej. Kan I ikke se hvad manden har brug for. Han skal da have fat i Commotion fra Pinnacle. Programmet er lavet af eksperter, og en af de største funktioner er at man kan få programmet til at klippe noget ud automatisk. Fx en gående person, og derefter klippe personen ind i en sekvens på vandet. Altså så det ser ud som om, at personen går på vandet... Det gør programmet, så man selv slipper for at klippe i alle de tusind billeder.

Her er linket til programmet:
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=110&Langue_ID=7

Det kan købes mange steder. Bl.a. her:
http://shop.ghcs.net/ (tror det er det billigste sted i Tyskland. Ellers kig her: http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp )
eller på f.eks.
www.amazon.com

Håber du kan bruge det til noget.
- Stiegl
Avatar billede runekeldsen Nybegynder
18. juli 2003 - 18:59 #24
lige præcist det jeg stod og manglede stiegl mange tak skal du have :)
Avatar billede stiegl Nybegynder
18. juli 2003 - 19:57 #25
np
Avatar billede f28 Nybegynder
13. januar 2004 - 21:13 #26
Der skal du bruge Flame fra Discreet. Det skal dog bruges sammen med Avid DS så vidt som jeg ved