Avatar billede darksun Nybegynder
20. maj 2003 - 23:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Visse elementer loades ikke / reageres der ikke på.

Hejsa Eksperter - endnu en fra mig, denne gang med lidt flere point, da jeg mener at spørgsmålet er temmelig svært ... har på fornemmelsen der kan være en del ting galt.

Jeg har lige forsøgt at installere Kaspersky Antivirus - og fik IKKE afinstalleret Norton først.

Installationen går fint og der skal genstartes. Under genstart lægger jeg mærke til at Nortons lille gule ikon i systembaren IKKE bliver loadet, og klart nok, Kaspersky har taget over med deres lille ikon.

("klart nok" ... tja, burde de egentlig ikke starte begge to, selvom det ikke er smart ?) Nå, anyways :

Jeg vil så indstille Kaspersky, og når så langt som til at starte programmet, og så låser alt fast.
Du ved, ikke at det hele går totalt i sort, men INTET (inkl. CTRL+ALT+DEL for at komme til Task Manager) vil starte op og alle vinduer fryser fast - musen virker stadig men der kan intet klikkes som reagerer.

Den får det kolde hold-knappen-inde-og-vent-på-genstart.
Jeg afinstallerer Norton - ALT der har med Norton at gøre og derefter Kaspersky ... der kommer lidt brok under afinstallation, så jeg bliver nødt til at finde dens entries i system startup og fjerne alt - reboote og slette filerne manuelt (inkl. kasperskys filer i "common files" folderen) og ellers ryde reg-databasen for alle dens entries.

Alt er godt - maskinen starter hurtigere end nogensinde før. Så er det vel bare at smide Norton i igen ?

Nej - for undervejs er der sket et eller andet med Internet Explorer. Jeg kan nu hverken bruge min NetBank (som kører med Java VM - er installeret igen igen) og kan f.eks heller ikke se menubaren her på eksperten.dk ... den menu med "opret spørgsmål" osv. (tak for adressen, Erik!)

Endvidere kan en kode som jeg tit bruger ikke længere fungere. IE står bare med hvid skærm og venter - ikke noget med at crashe eller andet, alt fungerer - men der sker simpelthen intet.

Koden er :

<script language="Javascript"><!--

if (screen.width <= 640) {
document.location = "resol.html";
}

else if (screen.width <= 800) {
document.location = "med/index.html";
}

else if (screen.width <= 1024) {
document.location = "big/index.html";
}

if (screen.width > 1024) {
document.location = "big/index.html";
}

//-->
</script>

Hvad dælen er der galt ? Jeg har "afinstalleret" IE fra kontrolpanel og installeret hele molevitten forfra. ("" da jeg bagefter stadig kunne se html filer i noget der MEGET lignede IE ;-))
Jeg har forsøgt at sætte alt til "default". Har installeret noget java-værk fra en eller anden SUN adresse (kan ikke huske den nøjagtige)

... og hvad dælen er der galt ? Der er simpelthen bare visse dele, såsom ovenstående viderestilling, der bare ikke vil køres / ikke reageres på. Og hvorfor ?

Jeg vil NØDIG til at installere ALT forfra ... der må være en ekspert med svaret derude i det danske land. :-)

I skal i hvert fald have tusind tak på forhånd.

Kører med :

WinXP : engelsk.
IE : Kan lige pludselig ikke se product-info (help --> about) efter ovenstående er sket og windowsupdate-siden siger bare at den "leder efter den nyeste version af ..." og det gør den i lang tid. Med de 2,5 Mbit jeg har her, plejer det at tage 2 sekunder.
Avatar billede darksun Nybegynder
20. maj 2003 - 23:28 #1
Nå ja, endvidere er hele systemet også begyndt at tage sig en tænkepause en gang i mellem ... såsom hvis jeg skifter fra et program til et andet og trykker en knap, så skal den lige bruge 20-30 sekunder på at starte det op ... 20-30 sekunder UDEN harddisk-aktivitet, og med musen stadig fungerende, som da Kaspersky gik kold.
Avatar billede mortrr Praktikant
21. maj 2003 - 01:27 #2
Prøv lige først at gå ind i Funktioner - Internet Indstillinger - Sikkerhed, og klikke på "standard" knappen (Default level).

Det lyder som om javascript også er slået helt fra.
Avatar billede mortrr Praktikant
21. maj 2003 - 01:30 #3
Men ellers lyder det som om det var en god idé at starte forfra.
Når den slags installationer gå galt, kan der være sket alle mulige ubehagelige ting.
Avatar billede darksun Nybegynder
21. maj 2003 - 08:44 #4
Ja, og jeg tror også der er sket en masse ubehagelige ting. :-)

Jeg er næsten sikker på der er blevet spurgt om det her før, men : er det virkelig komplet umuligt at afinstallere Explorer ? For det er der den er gal, hel 110% sikkert.

Jeg kan sagtens finde den under windowskomponenter, men en fundstændig "clean" uninstall virker temmelig umulig ... nogen gode råd der ?

Tak for svaret - jeg giiiiider næsten ikke til at installere alt forfra. ;-O
(men hey, er efterhånden også kommet til dét som løsning)
Avatar billede darksun Nybegynder
21. maj 2003 - 08:47 #5
Forresten, det var ikke under sikkerhed den var gal ... det virker som om Kaspersky har lagt en eller anden "send ikke info til nettet" ting ind, som så ikke blev smidt ud igen.

Windowsupdate kan ikke køre, som jeg er sikker på hænger sammen med at help ---> about heller ikke kan finde frem til hverken version eller product id.

Måske derfor ovenstående kode heller ikke virker ? Det kan ikke detectes hvilken opløsning jeg kører fra ... det virker lidt sammenhængende.
Avatar billede a_trunk Nybegynder
21. maj 2003 - 09:20 #6
download en ny inet eksplore og install det oven i, og kig alle sikkerheds instillinger igennem, og hvis firewall kig på dens opsætning også,,
når intet virker kig alt igennem
Avatar billede darksun Nybegynder
21. maj 2003 - 13:14 #7
Har prøvet og får at vide at jeg allerede har en nyere IE installeret ... sikkert det der med product info osv igen - der er simpelthen blokeret for et eller andet.

Jeps, jeg kigger alt igennem når intet virker, men den her har godt nok slået mig.

Jeg tror bare jeg installerer alt forfra og så ellers begynder at ghost'e ... så tager det ikke så lang tid næste gang jeg dummer mig. :-)

Ellers tak for det !
Avatar billede mortrr Praktikant
21. maj 2003 - 13:46 #8
Du kunne også prøve om du får lov til at installere scripting igen.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=C717D943-7E4B-4622-86EB-95A22B832CAA

Det er da et forsøg værd.
Avatar billede darksun Nybegynder
21. maj 2003 - 13:57 #9
mortrr, kom lige her og modtag en krammer ! Du ved, sådan en rigtig maskulin krammer, hehe ...

Så virker det hele skisme igen - troede ellers jeg havde pløjet MS siden tynd, men så fik vi at se hvem der er eksperten her. :-)

Tusind tak for det ! Kan du så lige svare så du kan få nogle points ?
Avatar billede mortrr Praktikant
21. maj 2003 - 14:00 #10
Hvis bare jeg slipper for krammeren, så er hermed et svar.

Tillykke.
Avatar billede darksun Nybegynder
21. maj 2003 - 14:00 #11
Ok, forsøgte bare at være lidt sjov ... tak igen.
Avatar billede mortrr Praktikant
21. maj 2003 - 14:06 #12
Og jeg skrev ikke en smiley. Det var ment for sjov.

Selv tak.