Avatar billede hvidgaard Nybegynder
19. maj 2003 - 12:56 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Pop3 konti

Jeg har længe undret mig over hvad der menes med pop3 konti og email alias... Er det nok med en pop3 konto hvis flere skal have en mailaddresse til et domain? Mig bekendt er det det før @ der er mailalias, men hvad skal man så bruge flere pop3 konti til?

Håber i kan hjælpe, for jeg har uden help søgt og ikke fundet noget der har besvaret mit spørgsmål...
Avatar billede -l_jogge_l- Nybegynder
19. maj 2003 - 12:59 #1
Pop3 kontoen er der hvor du henter din Emails fra, og SMTP'en er der igennem du sender dine emails....

Pop3'en er navnet på den server: pop3.mail.dk = TDC's mailserver hvor du henter mailen fra....
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. maj 2003 - 12:59 #2
Hver person sin POP3 konto - ellers får man ikke adskilt deres mails.
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. maj 2003 - 12:59 #3
Jamen en pop3 konti er

en server der modtager dine mails for dig. når du så chekke for nyt post jamen så flytter du mailsne fra serveren og ned på din maskine. og mailsne findes så ikke andre steder end på din lokale maskine

Alternativet til en Pop3 er en

IMap

Imap er at servern tager i mod dine mails og når du så chekke om der er nye mails, så kigger den i din inbakke og ser efter nye. men den lader dina milas ligge på serveren så de altid er 1 centralt sted.

MC
Avatar billede hvidgaard Nybegynder
19. maj 2003 - 13:01 #4
Hvad skal man så med "ubegrænset" mail-alias? er det hvis man skal have flere mailadr til samme person?
Avatar billede Spotgun Seniormester
19. maj 2003 - 13:04 #5
Ja
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. maj 2003 - 13:04 #6
Eks. Cybercity tilbyder mail alias

Dvs

Anders@vip.cybercity.dk
Peter@vip.cybercity.dk
ole@vip.cybercity.dk

Alle disse adresser er forskellige pop3 konti

Når du så sætter dit mail program til at hente mails fra pop3 serveren så logger den på serveren og siger at den gerne vil chekke post på Anders@vip.cybercity.dk

oles mail må han selv chekke , disse 3 adresser skal ses som 3 mail adresser men på samme fakturar person

MC
Avatar billede hvidgaard Nybegynder
19. maj 2003 - 13:05 #7
Jeg er btw godt klar over en pop3 konto's funktion, men ville gerne vide om hver mand skal have sin egen pop3 konto for at modtage mails, som erikjacobsen skriver...
Avatar billede Spotgun Seniormester
19. maj 2003 - 13:07 #8
Ja, det skal man...

Du skal enten ha' en pop3 eller imap konto, før du kan hente mails.
Avatar billede hcm Nybegynder
19. maj 2003 - 13:07 #9
Er det rigtigt??? Alias'er, er det ikke bare forskellige navne, der havner i på samme pop3 konto. Altså sådan at dit kundenummer er 1234. Når man så logger op mod sin pop3, logger ind med sit kundenummer, bliver al post til det kundenummer hentet, altså både Anders, Peter og Ole@cybercity.dk?
Avatar billede hvidgaard Nybegynder
19. maj 2003 - 13:08 #10
Hvis man bestiller en mailhotel hos f.eks hosting2.dk kan man få 20 pop3 konto og ubegrænset mailalias <-- Hvad menes der så med mailalias hvis man kun kan have 20 mailadr???
Avatar billede hcm Nybegynder
19. maj 2003 - 13:08 #11
det var en til mc.lucifer 19/05-2003 13:04:33 :-)
Avatar billede hcm Nybegynder
19. maj 2003 - 13:11 #12
Alias kan så bruges til flere konti til samme person. som f.eks. <Oles initialer>@firma.dk og <Oles fulde navn>@firma.dk
Avatar billede hvidgaard Nybegynder
19. maj 2003 - 13:11 #13
hcm >> Det var noget i den retning jeg troede det var... Man har 1 pop3 konto pr person og man kan så have x antal mailalias tilknyttet den pop3 konto?? er det rigtigt?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. maj 2003 - 13:12 #14
Kender desværre kun til CC udgave og de tilbyder 4 mail alias til ders std konti dvs 4 mail adresser plus den du har som std
MC
Avatar billede hcm Nybegynder
19. maj 2003 - 13:13 #15
hvidgaard >> Se 13.11.18 :-)
Avatar billede hvidgaard Nybegynder
19. maj 2003 - 13:14 #16
Tnx...