Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 21:15 Der er 34 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke logge på internet

HJÆLP:
Pludselig vil min pc ikke logge på internet (TDC bredbånd). Dette er skrevet på mine børns pc - som går på samme linie, iøvrigt. Så jeg formoder det ikke kan være en fejl på linien ind i huset. Begge pc`er kører windows XP.
Jeg har byttet netkort mellem de to - den vil stadig ikke. Jeg har byttet kabler - ingen forskel.
Jeg har flyttet netkortet til en anden slot - ingen effekt.
Jeg har kørt diverse "lægeprogrammer" fra Norton, og fra XP selv, valgt "optimized defaults" i bios, checket for ad ware, spypot, virus - ingen effekt.
Jeg har kørt "systemgendannelse" et par dage tilbage - hjalp heller ikke. (Selvom jeg iøvrigt ikke har installeret noget nyt de seneste dage).Har geninstalleret driveren - hjalp heller ikke.
Hvad hulen kan være galt?
Eneste "clue" var, da jeg kørte Nortons "windoctor". Den reparerede de ting, der var, undtagen èn ting: C:\programmer\fælles filer\InstallShield\Professional\RunTime\0701\Intel32\DoNetInstall.exe cannot access a neccessary file "mscoree.dll" siger den - hvis det skulle have noget at sige???(Det lyder da som noget vigtigt !)
Ellers er jeg meget åben for alle forslag, før jeg evt. må gå til total geninstallering af windows - med fare for tab af diverse filer i processen.
hilsen og tak..
preben S.
Avatar billede bredker Nybegynder
13. maj 2003 - 21:18 #1
har din ip været overtaget af en anden maskine på et tidspunkt efter du sidst har været på nettet
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 21:21 #2
..det aner jeg ikke ?? Vi har som sagt 2 maskiner, forbundet til en switch og derfra til modemet, med 2 dynamiske ip adresser, som det hedder.
Avatar billede bredker Nybegynder
13. maj 2003 - 21:25 #3
det jeg mener er om der har været en 3 maskine på nettet ,mens din maskine har været slukket
og er der ellers sket nogen ændringer ,ellers er det pludseligt sket
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 21:28 #4
Vi har kun de 2 - ingen bærbare el.lign, hvis det er det du mener. Det skete første gang igår, og jeg ringede til TDC, som resatte min linie. Lidt senere virkede det så igen.
Men så idag skete det samme som sagt. Jeg ringede igen til tdc, og de resatte igen - men uden resultat. De sagde iøvrigt, at de kunne se at linien ind til huset var ok. Og da den ene pc jo virker, mente de det måtte ligge i selve computeren, og ikke i linien - så de kunne ikke hjælpe mere.
Avatar billede bredker Nybegynder
13. maj 2003 - 21:40 #5
prøv at slukke for dit modem og swits og tænde igen
samt prøv at bytte stikkene i switsen (brug de samme stik ) hvis det er her skal den anden have problemet
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 22:09 #6
Nej desværre - hjalp ikke, hverken at bytte stik eller slukke/tænde modem samt switch.
Avatar billede bredker Nybegynder
13. maj 2003 - 22:17 #7
kan de to maskiner se hverandre
(så må vi jo bruge udelukkelsesmetoden )
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 22:26 #8
De er ikke forbundet i netværk i øjeblikket - så hvordan checker jeg det?
Avatar billede bredker Nybegynder
13. maj 2003 - 22:34 #9
ok så prøv at sætte din maskine direkte til dit modem
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 22:39 #10
Det har jeg prøvet - den connecter stadig ikke til nettet. (det bad tdc mig også om at prøve)
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 22:41 #11
Hvad med det dèr jeg nævnte som windoctor kom frem med? Den manglende fil..?
Avatar billede mikef Nybegynder
13. maj 2003 - 22:47 #12
Har du checket (med ipconfig), at din pc får en ip-adresse?
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 22:52 #13
nej..fortæl mig lige præcis hvordan jeg gør det..?
Avatar billede bredker Nybegynder
13. maj 2003 - 22:52 #14
kontroler at der ikke er en konfligt
er begge maskiner sat ens op
hvis den skal bruge denne fil skulle den være kommet med da du instalerede din driver igen
prøv at gå i kommandopromp og skriv >ipconfig<
er der en ip-adresse så prøv fra den anden maskine at skrive ping (ipadressen )
Avatar billede bredker Nybegynder
13. maj 2003 - 22:54 #15
under tilbehør er der et program der heder komandopromp
her skriver du ipconfig
der skulle nu gerne være en linie der heder ip-adresse og et nummer
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 23:05 #16
okay, når jeg gør det på maskinen, der ikke vil på nettet, gives 2 ip-adresser som følger: "LAN-forbindelse 2": 169.254.86.98. Og derudover "Netværksbro":169.254.12.217.
NÅr jeg i den connectede (denne) maskine gør det samme, siger den: "Der opstod en intern fejl. En enhed som er sluttet til systemet fungerer ikke. Kontakt microsoft produktsupport ..osv"
Avatar billede tumben Novice
13. maj 2003 - 23:06 #17
start...kør....skriv cmd..enter....skriv ipconfig....(sådan er det ihverttilfælde i 2000)
start... kør....skriv..command...enter...skriv ipconfig(sådan er det i 98 )

men derudover HAR du selvfølgelig tjekket at sikkerhedsindstillingerne i internetindstillinger i kontrolpanel...står til standard/default...ikke..foreller kan du sandsynligvis ikke komme på nettet
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 23:10 #18
Oh yes - sikkerhedsindstillingerne er sat til default for alle zoner. Og jeg har ikke nogen firewall, hverken udefra eller XP`s egen (deaktiveret).
Avatar billede tumben Novice
13. maj 2003 - 23:11 #19
..jeg har lige talt med tdc idag...om ipadresser..og de sagde..at hvis en ipadresse..startede med 169...så var det windows der gav dig en ipadresse..og IKKE tdc...underforstået du får ikkke en af tdc..det sagde de ihverttilfælde..om det er rigtigt..aner det ikke
Avatar billede bredker Nybegynder
13. maj 2003 - 23:11 #20
ok det ser udtil at du har fået en ip fra tdc (den står vel til at hænte automatisk )
prøv nu fra den anden at skrive >ping 169.254.86.98<
og derefter >ping 169.254.12.217<
hvis du får timaut er der ikke hul igennem og hvis den skriver noget med tid er der hul igennem til den anden
Avatar billede tumben Novice
13. maj 2003 - 23:12 #21
...jeg har selv haft nøjagtigt dit problem med tdc..de sidste par dage
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 23:14 #22
timeout på begge.
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 23:15 #23
Aha - du har haft samme problem? Hvordan løste det sig så?
Avatar billede tumben Novice
13. maj 2003 - 23:19 #24
jeg ringe 80808017 og fik dem til at "booste" linien...og efter det fik jeg en ipadresse...igen...(aner ikke hvad de mener med booste, men det virker nu..har 2 dynamiske...)
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 23:21 #25
jamen det var det samme de gjorde for mig igår, hvor det jo hjalp - som jeg har beskrevet ovenfor et eller andet sted. Men sådan gik det altså ikke idag, selvom de prøvede igen.
Måske ligger fejlen alligevel et eller andet sted hos TDC??
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 23:22 #26
Men hvordan kan det nu være, at den pc som rent faktisk virker på nettet, kommer med fejlmeddelelse om ipadresse - i modsætning til den, som ikke vil???
Avatar billede tumben Novice
13. maj 2003 - 23:27 #27
..sorry..havde ikke læst at du havde prøvet at ringe ind...jeg er ikke så stiv i ipadresser...så er nok alligevel ikke til så meget hjælp.
(jeg blev træt af dynamisk..og har bestilt fast igår)
Avatar billede bredker Nybegynder
13. maj 2003 - 23:31 #28
det lyder nærmest som at det er ved tdc den er gal
jeg vil i seng nu ,men skal være sammen med min en i morgen aften der er tekniker ved tdc , så hvis du ikke finder ud af det inden kan jeg prøve at snakke med ham om det
kikker ind igen i morgen aften
godnat
Avatar billede ps76 Forsker
13. maj 2003 - 23:39 #29
okay - foreløbig tak for hjælpen. Jeg prøver tdc igen imorgen og rapporterer tilbage hertil med resultatet.
Sov godt.
Avatar billede ps76 Forsker
14. maj 2003 - 15:56 #30
Ikke så meget nyt fra mig..har snakket med tdc idag, og de vil lade en ekspert ringe på fredag..(!), så må vi se om han kan mere end de andre derinde.
Resume: 2 XP pcèr i en switch, derfra til modem, så til filter og så ud. Den ene går på nettet, den anden ikke. Heller ikke hvis netkort og kabel byttes fra den gode til den dårlige. Heller ikke hvis den dårlige sættes direkte i modemmet, uden om switsen. Men den dårlige har tilsyneladende en ip adresse mens den gode ikke afgiver noget nummer (ved ipconfig forespørgsel).
Så...jeg synes det er mystisk. Og det store spørgsmål er jo om fejlen ligger hos tdc eller i computeren. Måske skulle jeg tage springet og lave en "reparationsinstallation" af XP for at sikre, at det ikke er dèr problemet er.
Avatar billede ps76 Forsker
15. maj 2003 - 16:47 #31
Nå, dagen efter kom linien pludselig igen...formoder - eller rettere, hermed bevist, at fejlen må have ligget hos TDC - selvom de ikke ville indrømme det.
Tak til de, som brugte tid på problemet.
Avatar billede ps76 Forsker
15. maj 2003 - 16:48 #32
Jeg ville gerne dele ud af pointene, men så skal I vel lige give et "svar" for at komme i "accepter" rubrikken...?!
Avatar billede diamant Nybegynder
15. maj 2003 - 18:54 #33
Install XP på ny (ny install) Jeg fik den samme problem og løst den på den måde!
Avatar billede tumben Novice
15. maj 2003 - 19:08 #34
håber du kunne bruge bare noget af det...har iøvrigt lige selv "dummet" mig..har fast..men skiftede maskine...skiftede tilbage..og kunne så ikke komme på nettet......"nogen" kunne godt have fortalt mig at det kan man ikke..da IPadressen er/blir kædet sammen med MACadressen...og at man så skal vente mindst en time....før man sætter en anden på...bredkers kommentarer..og en sød tdcpige ledte mig på sporet.
Avatar billede bredker Nybegynder
17. maj 2003 - 23:17 #35
svar , hvis det hjalp med min kommentar
Avatar billede ps76 Forsker
19. maj 2003 - 18:59 #36
Tak for hjælpen og tiden brugt.
Preben