Avatar billede knarf Nybegynder
12. maj 2003 - 22:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

kan ikke åbne *.dbx filer

Hejsa!
Jeg har et lille problem, jeg har lige formateret min computer og installeret XP før havde jeg Win2000. lige inden tog jeg en backup af mine dbx filer. men nu kan jeg ikke finde ud af at åbne dem igen. HVAD gør jeg? Svar venligst hurtigt da der er nogle mails der skal svares tilbage på  : )
Avatar billede kenp Novice
12. maj 2003 - 22:33 #1
Filer og importer
Avatar billede knarf Nybegynder
12. maj 2003 - 22:50 #2
kenp>> har jeg prøvet... men den siger der ikke er nogen!
Avatar billede kenp Novice
12. maj 2003 - 22:56 #3
når du importer så viser du den vel hvor du har lagt dem? (men de kan også være skjulte, så skal du i mappe indstillinger og rette det så du også får vist skjulte filer)

Hvordan tog du den backup, tog du bare en kopi, eller brugte du et program til det!
Avatar billede knarf Nybegynder
12. maj 2003 - 23:06 #4
tog bare en kopi!
Avatar billede kenp Novice
12. maj 2003 - 23:09 #5
Så burde du bare kunne gøre det den vej, men du gør vel således, filer ->importer ->Outlook ekspress 6.0 (der er vist også en som hedder 5.0)
Avatar billede knarf Nybegynder
12. maj 2003 - 23:12 #6
kan ikke få det til at virke! kan du sige mere præcist hvad jeg skal gøre?
Avatar billede kenp Novice
12. maj 2003 - 23:28 #7
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 01:11 #8
Gå i OE
Funktioner
Indstillinger
Fanebladet Vedligeholdelse
Lagringsmappe

Her kan du se hvor dine filer bliver lagret. Det er på denne sti at du skal kopiere dine gamle filer ind i.

En anden god gang er det meget bedre at gemme filerne på anden måde. F.eks. Hvis du skal gemme din/dine konti Går du i
Funktioner
Konti
Fanebladet Post
Vælg Eksporter
Efterfølgende skal du så næste gang du har brug for det gå samme vej, men vælge Importer til sidst.
På samme måde kan du gemme dit Adressekartotek.
Klik på adressekartotek oppe i menulinjen
Filer
Eksporter
Adressekartotek Wab
Og også her skal du samme vej når det skal ind igen, og denne gang vælger du importer.

Forøvrigt er det en god idé at eksportere alle disse filer på denne måde, når alt virker korrekt, gemme på diskette, så har du altid en frik kopi hvis noget går galt. Får du mange nye adresser eller andet kan du lige hurtig tage en ny backup ved at vælge eksporter igen og overskrive den gamle.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 01:20 #9
Hvis først metode ikke virker - men det tror jeg den gør, så prøv at se på dette: http://www.oehelp.com/DBXtract/Default.aspx Dette prg. skulle kunne læse dine gemte dbx filer.
Avatar billede knarf Nybegynder
13. maj 2003 - 13:12 #10
Kanon Svar aovergaard ; ) det virkede...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 14:54 #11
Dejligt at høre. Takker for point:)