Avatar billede mape Nybegynder
24. november 2000 - 23:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IBM Thinkpad 760XL skærm!!

Jeg har en gammel IBM Thinkpad 760XL hvor skærmen er blevet \"hvid\". Der er tre grønne dioder hvoraf den længst til højre er begyndt at lyse. Hvad betyder det? Er der måske røget en sikring? Håber der nogle som kan svare, da det er meget irriterende.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2000 - 01:18 #1
Ja nu har du nævnt hvilken familei din bærbar høre til.
Maskintypen giver sig selv 9547, da der kun finde en type, men så er der lige model, dem er der 20 forskellige af, der mangler lige en bogstavkompination bestående af 2 bogstaver mere, så skulle den kunne spores så man måske kan se hvad der kan være galt.
Avatar billede mape Nybegynder
25. november 2000 - 10:21 #2
Typen er rigtig, men jeg kan ikke finde ud af hvilken model det er. Kan du give et hint!!
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2000 - 13:23 #3
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2000 - 13:25 #4
Jo hvis du kopier det hele op i adresse feltet så skulle det virke.
Avatar billede powell Nybegynder
27. november 2000 - 09:19 #5
Er det kun skærmen på den bærbare der bliver hvis = At inverterboardet er gået itu.

Bliver den eksterne skærm også hvid, kan det være at det er motherboardet det er galt med.
Avatar billede champen Nybegynder
27. november 2000 - 14:09 #6
Fejlen, som du beskriver den, kunne tyde på, at dit skærmkabel ganske enkelt er faldet ud. Det er naturligvis meget banalt, men jeg har set problemet flere gange. Det har du vel tjekket, ikke?!?
Avatar billede mape Nybegynder
28. november 2000 - 15:36 #7
Når jeg starter PC\'en kan jeg høre at windows startes, og hvis jeg lader den stå bliver skærmen sort når pauseskærm aktiveres. Jeg har ikke prøvet med ekstern skærm. Er der nogen som ved hvad den grønne lampe betyder?
Avatar billede powell Nybegynder
28. november 2000 - 15:56 #8
Prøv og kik her: http://www.ibm.com/ Tryk på support, vælg model type nummer og så videre, tilsidst burde du kunne få en oversigt over computeren eller over computerens fejlkoder via leds.
Avatar billede mape Nybegynder
30. november 2000 - 11:34 #9
IBM\'s hjemmeside er fyldt med fejl-links, så man bliver hurtigt træt af at søge efter løsningen.
Avatar billede powell Nybegynder
30. november 2000 - 11:45 #10
Jeg har ligeledes undersøgt sagen det viser sig at i enkelte modeler skæør der at skærmen bliver hvid når:
1. Displayet er ødelagt ellere slidt ned.
2. Inverterboarder ikke udlever den rigtige spænding.
3. DC/DC boardet er defekt (Meget sjældent)
4. Virus
5. At displaydriveren er forkert.
Hvis det også sker på en ekstern skærm.
1. Systemboard defekt.
2. CPU-defekt (Hvis den ikke er fastmonteret på systemboardet, ellers er det igen pkt. 1.)