Avatar billede anjaskal Nybegynder
08. maj 2003 - 21:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

email-fletning ikke en mulighed i Word/win 2000???

Prøver et nyt forum... Håber nogen her kan hjælpe..
Min arbejdsgiver har nu skiftet til win/Office 2000, og dette har givet mig en del problemer med brevfletning til email. En funktion, som  ikke umiddelbart er tilgængelig i 2000. (Der står nok så nydeligt at det afhænger af systemet, om denne feature er tilgængelig, men der står bare ikke noget om, hvordan eller hvor i systemet begræsningen er...)

Postkilde i Access,
hoveddokument i Word
Fletning via Outlook/outlook express.

Mangel: mulighed for at vælge "flet til" "elektronisk post" ...

Hvilken indstilling skal der ændres på???
Håber nogen kan /gider hjælpe med dette problem...

Bemærk: Jeg kan godt brevflette, men mangler altså muligheden "elektronisk post" (og fax) i fletmenuen.
Jeg har valgt Outlook som standard postsystem.

med venlig hilsen
Anja
Avatar billede rvm Nybegynder
08. maj 2003 - 22:13 #1
Det virker som om du ikke har en fuld installeret Word version. Jeg har lige testet min egen Word2000 og der har jeg muligheden for at flette til elektronisk post.
Avatar billede casch Nybegynder
08. maj 2003 - 22:45 #2
I word vælger du funktioner - brevfletning - opret - standardbrev - hent data - brug adressekartotek

Hvis det ikke virker så har du ikke fået lavet en fuld installation. Gå ind i kontrolpanel - tilføj/fjerne programmer - marker microsoft office - vælg rediger - tilføj fjern funktioner - vælg det øverste "drev" microsoft office og vælg kør alt fra denne computer (du skal have adgang til cd-rommen så du kan installere de sidste filer
Avatar billede casch Nybegynder
08. maj 2003 - 22:45 #3
ja det var jo så ment som et svar ;)
Avatar billede jkrons Professor
09. maj 2003 - 09:56 #4
Prøv at åbne din win.ini fil.

Søg efter [Mail]
Her skal du have linien
MAPI=1

Har du det? Ellers prøv at sætte den.
Avatar billede jkrons Professor
09. maj 2003 - 09:57 #5
Og husk at genstarte pc'en inden du prøver igen.
Avatar billede anjaskal Nybegynder
09. maj 2003 - 10:05 #6
Jeg har MAPI = 1
Avatar billede anjaskal Nybegynder
14. maj 2003 - 10:31 #7
Nå, jeg vil sige tak for indsatsen.

Løsningen, tror jeg nok hænger sammen med installation af SP-3.
Dette må stå sin prøve, når jeg skal gøre det muligt på de andre pc´ere i netværket.

- Er dette spørgsmål så "lukket" nu, eller hvad?

Anja
Avatar billede casch Nybegynder
14. maj 2003 - 11:39 #8
nej du skal selv lave et svar og selv acceptere det ;)
Avatar billede anjaskal Nybegynder
15. maj 2003 - 14:11 #9
okay,så gør jeg det.
Anja, jeg tror du skal installere nogle servicepacks. F.eks. Sp3.
De kan hentes på Microsofts hjemmeside.

Det er skide smart :-)