Avatar billede mobo Nybegynder
08. maj 2003 - 12:54 Der er 5 kommentarer

Udskrivning fra webside

Jeg har et problem med udskrivning fra web.

På vores intranet skal vi have mulighed for at udskrive forskellige formularer ret præcist på siden. Desværre sætter browserindstillingerne margen lokalt på maskinen, og det er umiddelbart ikke noget jeg kan overrule via stylesheets

Er der nogen der har en løsning eller bare en god ide ??
Avatar billede renesvane Nybegynder
08. maj 2003 - 13:01 #1
Nu skriver du intranet, vil det sige at du kan forlang at folk stemnpler din side som trusted site??

I så fald kan du gøre det vha. registry.

Sh = new ActiveXObject("WScript.Shell");
Sh.RegRead("HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\PageSetup\\margin_left");

Sh.RegWrite("HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\PageSetup\\margin_left");

Det er fusket, men det virker perfekt. Jeg bruger det selv på vores interne sider
Avatar billede renesvane Nybegynder
08. maj 2003 - 13:01 #2
Du skal placere koden i onbeforeprint og onafterprint
Avatar billede mobo Nybegynder
08. maj 2003 - 13:03 #3
Nu skrev jeg intranet - modellen skal helst på sigt kunne udvides til eksterne samarbejdspartnere så jeg ville helst kunne undgå at skulle lave noget kodemæssigt på klienten.

Ellers godt svar
Avatar billede renesvane Nybegynder
08. maj 2003 - 13:06 #4
Så tror jeg ikke du kan løse problemet. Tro mig, jeg har rodet MEGET med det. Vi valgte denne løsning, fordi folk alligevel havde vores side som trustet site. Når vi har udskrevet siden, sætter vi værdier tilbage igen, så andre sider ikke påvirkes.

På samme måde fjerner vi information i footer og header.

Hvis du finder en anden metode, er jeg dog meget interesseret.
Avatar billede henninga Novice
11. maj 2003 - 04:19 #5
Du skriver formularer - kunne løsningen være Acrobat pdf-filer. De kan jo laves til printervenlige sider.
HenningA