Avatar billede hadro Novice
08. maj 2003 - 11:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ipconfig: admodning understøttes ikke

Når jeg prøver at skrive IPconfig på min xp maskine får jeg følgende svar:

Der opstod en intern fejl: admodning understøttes ikke.

yderligere oplsyninger: Der kunne ikke forespørges om værtsnavn

Jeg kan simpelthen ikke angive nogen Ip adresse, selvom jeg gør det via netværk i windows.
Jeg kan ikke få pc`en koblet på adsl .. da den ikke kan modtage ip pga. ovenstående fejl .. nogen der ved hvad jeg skal gøre..
Har prøvet at fjerne netkortet og installerer det igen .. har også manuelt selv prøvet at indtaste Ip adresse .. virker heller ikke.
Avatar billede hadro Novice
08. maj 2003 - 11:45 #1
bruger jeg iøvrigt ping x.x.x.x får jeg følgende svar: Ip-driver kunne ikke kontaktes, fejlkode 2
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2003 - 11:46 #2
prøv at genindstaller dit netkort
Avatar billede hadro Novice
08. maj 2003 - 11:47 #3
læs ... har jeg gjort
Avatar billede kenp Novice
08. maj 2003 - 11:56 #4
sorry det så jeg ikke, man har mulighed for under netvært at reparer dit netværk har du prøvet det!
Avatar billede hadro Novice
08. maj 2003 - 11:59 #5
jep .. så siger den "der kunne ikke spørges om tcp/ip indstillingerne for forbindelsen. Det er ikke muligt at forsætte"

Jeg har jo end ikke mulighed for at fjerne tcp/ip protokollen .... det kan man jo ikke under xp
Avatar billede kenn-s Nybegynder
08. maj 2003 - 12:07 #6
hvis du kan pinge 127.0.0.1 uden fejl virker din tcp-ip protokol-stack.
Avatar billede hadro Novice
08. maj 2003 - 12:09 #7
det kan jeg ik..kommer med samme ping fejl...
Avatar billede kenn-s Nybegynder
08. maj 2003 - 12:10 #8
Har du den rigtige odis/ndis driver installeret i tcp indstiklinger?
Avatar billede hadro Novice
08. maj 2003 - 12:14 #9
ja..så vidt jeg kan se
Avatar billede fraefel Nybegynder
08. maj 2003 - 13:16 #10
Dit netkort kan ikke komme på dit LAN; prøv at checke din eventlog...
Hvilket netkort har du ?
Avatar billede casch Nybegynder
08. maj 2003 - 15:39 #11
Prøv at fjerne klientprogram til microsoft netværk, dine protokoller og genstart maskinen og installerer det igen.
Avatar billede kenn-s Nybegynder
08. maj 2003 - 16:36 #12
er din netkort driver ndis kompatibel ????
Avatar billede kenn-s Nybegynder
08. maj 2003 - 16:45 #13
I Netværk, egenskaber for TCP/IP - Bindinger skal der være kryds i Klient program "microsoft netværk"
Avatar billede kenn-s Nybegynder
08. maj 2003 - 17:41 #14
der skla være en binding mellem dit netkort og TCP/IP i "netværk"
Avatar billede hadro Novice
09. maj 2003 - 10:50 #15
hmm .. underlig. Det var mit VPN program som på en eller anden måde havde låst min tcp/ip protokol....