Avatar billede clauspersson Nybegynder
08. maj 2003 - 11:04 Der er 3 kommentarer

dynamisk tekst på mac - æøå bliver ikke vist rigtigt

Hej
Jeg har store problemer med dynamiske tekst felter med æøå i flash på mac (OS 9.1).
En flash(flash MX)fil bliver dynamisk opdateret af en asp fil og en access database, på pc viser den fint æøå, men på mac bliver æøå ikke "oversat" korrekt..
hvad kan der være galt?
Avatar billede oersted Novice
08. maj 2003 - 21:24 #1
utf8 ?
Avatar billede clauspersson Nybegynder
09. maj 2003 - 08:24 #2
jeg har prøvet at konvertere mine asp filer til UTF-8 men det virker heller ikke, problemet tror jeg bunder i den ikke dokumenterede "System.useCodePage = TRUE" som kan (læs. noglegange) være et problem på mac, er der nogle alternativer til den?
Avatar billede mat Nybegynder
11. maj 2003 - 14:04 #3
Hvis du utf encoder teksten burde der ikke være brug for useCodepage (er den udokumenteret?) på hverken pc eller mac. Prøv at fjerne den og er du helt sikker på at din utf-encoding spiller?

forresten har eksperten kategori 20 (programmer > flash) hvor jeg tror du vil få betydentlig hurtigere hjælp end her i opgaver :)

mvh mat