Avatar billede mehoo Nybegynder
08. maj 2003 - 09:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bios opdatering

hey.. har brug for lidt hjælp.

sidder og tænker på om jeg skal odatere min bios, jeg har den rette  opdateringsfil, men har hørt at det ikke er lige så harmløst som det lyder.. er det rigtigt eller der det helt ufarligt.
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. maj 2003 - 09:57 #1
Medmindre du har problemer med din computer er der ingen grund til at opdatere den. Går strømmen eller rammer du sluk knappen er andet uforudseligt mister du dit bundkort.
Avatar billede coltman Nybegynder
08. maj 2003 - 10:00 #2
Det er ikke helt ufarligt. Hvis opdateringen mislykkes af den ene eller anden grund, kan du blive tvunget til at købe en ny BIOS-kreds.

Det der kan gå gå galt er: strømsvigt under opdatering, læsefejl på disken der opdateres fra, og den slags.

Normalt opdatere man kun BIOS hvis man har et problem, da der er en chance (selv om den er ganske lille) for at det kan gå galt.
Avatar billede diamant Nybegynder
08. maj 2003 - 10:44 #3
Ieg har opdateret min bios gentagne gange unden problem. Det bliver nødvendig hvis man ville sætte en hurtigere cpu end den nuværende bios kan klare, eller for at rette nogle bugs
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. maj 2003 - 10:52 #4
jeg har aldrig misset en opgradering, alligevel sidder jeg gang på gang og venter på at en eller anden sætter strygejernet til og springer propperne, elværket falder kortvarigt ud, en eller anden falder lige over ledningen til computeren.
Eller disketten fejler noget, hvad den absolut ikke gjorde for et øjeblik siden.

Nej, du kan roligt opgradere din bios, sørg blot for at hente den gamle bios ud først, skulle noget gå galt kan du flashe den tilbage.
Avatar billede mehoo Nybegynder
08. maj 2003 - 20:06 #5
er ny i faget på dette område. hvordan henter man sin gamle bios ud??
Avatar billede geforce3 Praktikant
08. maj 2003 - 20:08 #6
Da jeg opdaterede bios spurte den undervej om man ville...
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. maj 2003 - 21:20 #7
geforce3 > netop!