Avatar billede tomdane Nybegynder
08. maj 2003 - 09:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

groupshield exchange karantæne fil - kan den slettes?

Hej alle

Jeg har Groupshield 4.5 på en NT 4.0 sp 5 server. Karantæne-databasefilen fylder 153 MB, men den er tom, og jeg ville gerne slette den da jeg har på fornemmelsen den laver rod i min backup.

Kan jeg slette qurantine.mdb uden at få problemer? Vil den evt. blot lave en ny selv eller skal jeg manuelt installere en "tom" .mdb?

Mvh,

Thomas
Avatar billede diamant Nybegynder
08. maj 2003 - 10:51 #1
Ja, det minder jeg.
Avatar billede tomdane Nybegynder
08. maj 2003 - 14:57 #2
Ja til at jeg kan slette eller ja til at det giver problemer? LOL

Thomas
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2003 - 13:28 #3
Du ska nok passe på med at slette den database. Nogle databaser har nogle bestemte nøgler som indeholder de data hvor de filer som er karantæne er gemt o.v.s. Så hvis du sletter databasen og erstatter den med en ny tom kan det gå galt..
Du kan prøve dig frem...
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2003 - 13:28 #4
Fordi de nøgler mangler...
Avatar billede tomdane Nybegynder
12. maj 2003 - 09:00 #5
Hmmm, min erfaring med NT-systemer siger mig de er knap så brugervenlige, så jeg vil nok lade være med at slette den. Tak for inputtet.
Avatar billede venturer Nybegynder
12. maj 2003 - 12:29 #6
Mener ikke der skulle være noget i vejen med at slette databasen. Du kan evt. omkonfigurer GroupShield til at benytte et directory i stedet for en database.

For at være sikker, kan du prøve at omdøbe databasen til qtine.md_ (f.eks). Genstarte Groupshield og se hvad der sker. Går det helt i kage, omdøber du bare filen tilbage igen.