Avatar billede kondi.koder Nybegynder
07. maj 2003 - 08:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Winfast grafikkort giver striber

Hejsa !

Jeg har lige købt mig et WinFast GeForce4 Ti-4600 ViVo, 128MB DDR. Det virkede fint den første dag, men så crashede windows, og siden har der været en masse grimme turkise striber på skærmen. I konsol mode er nogle af bogstaverne hvide, og i f.eks. bios'en er der en masse forkerte tegn.

Hvad gør man ved det, og hvad skyldes det ?

- kondi.koder :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
07. maj 2003 - 08:42 #1
prøv at afinstallere kortet og smid det ind igen sammen med en ny driver og vend så tilbage igen
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
07. maj 2003 - 08:47 #2
Jeg har prøvet det. Både at hive det ud fysisk, og smide nye drivere ind. Men det er sq ikke noget med drivere. Dine windows drivere kan jo ikke rede at det ligner lort under opstart, bios osv.
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
07. maj 2003 - 08:47 #3
Den har også nyeste biosopdatering
Avatar billede kop Nybegynder
07. maj 2003 - 08:47 #4
er du sikker på at det er ordentligt nede i soklen / mener helt nede for jeg ar oplevet  detsamme og det skyldtes at kortet sad en lille smulle oppe vi taler 2,3,4, mm .så løsningen var at file neget af rammen på stik siden der hvor man skruer det fast i kabinettet. og den lille åvdsv... fejl fik ligeledes min windows til at gå ned mit kort var bare et palit gf3 128
Avatar billede lrd Nybegynder
07. maj 2003 - 08:47 #5
Måske er det tid til en reinstall
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
07. maj 2003 - 08:58 #6
Den sidder sq fint fast, for det har jo virket. Og jeg har chekket at den sidder godt fast, og sidder helt nede i soklen.
Reinstall....jeg har chekket den i 2 pc'er - sammen problem
Avatar billede lrd Nybegynder
07. maj 2003 - 08:59 #7
Så tror jeg du skal få det byttet hvis der stadig er garanti
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
07. maj 2003 - 09:01 #8
jepper
Avatar billede lrd Nybegynder
07. maj 2003 - 09:02 #9
Der kan jo være felj på nogle af de kort de sender i handlen.

Gå ned og forklar dem problemet der hvor du købte det.

Må smutte men håber du klare det.

Ha en god dag

Lrd

Smider et svar hvis du kunne bruge mit råd :))
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
07. maj 2003 - 09:05 #10
Jeg kikker på det
Avatar billede lrd Nybegynder
07. maj 2003 - 09:07 #11
Helt ok :))

Ville bytte det hvis jeg var dig inden det går mere til
Avatar billede teknik Juniormester
08. maj 2003 - 02:02 #12
Samme fejl i 2 stk PC = Defekt grafikkort.
Ikke nogen tvivl der.

Ombytning/reparation er sjældent noget problem, men der kan dog gå nogle uger, hvis ikke butikken er så flink at lade dig "bytte til nyt" - er de sommetider, især hvis du er en god fast kunde.
Avatar billede lrd Nybegynder
08. maj 2003 - 10:29 #13
Hvorfor pokker bliver mit svar afvist?

Sagde jo det nok var et defekt kort
Avatar billede lrd Nybegynder
12. maj 2003 - 12:31 #14
Feedback
Avatar billede kondi.koder Nybegynder
29. maj 2003 - 16:15 #15
Lag of feedback - i know. Men nu har jeg endelig fået et kort der virker. Men det først efter at have afprøvet 2 nye.
lrd >> dit svar blev afvist fordi du i første omgang ikke så ud til at have ret. Men efter at have fået svar tilbage fra rma'en viste det sig at du havde ret - så her har du dine point :-)

- kondi.koder :-)