Avatar billede stigc Nybegynder
23. november 2000 - 19:55 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Jubii....... Submit!

Hvem kan forklare mig hvorfor Jubii kontrolerer, hvilken del af knappen der trykkes på, når man submitter en søgning?

Prøv at lav\' en søgning, med tryk på \"søg\". Se i URL\'en!
Avatar billede tzr Nybegynder
23. november 2000 - 19:57 #1
hmmm ... for sjov ??
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
23. november 2000 - 20:07 #2
øøø... det gør de heller ikke !
Avatar billede tzr Nybegynder
23. november 2000 - 20:39 #3
the_netfreak >> Jo den gør ... Der er to tal i URLen der ændrer sig afhængig af hvor på søg-knappen du trykker !!
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
23. november 2000 - 20:41 #4
og ?
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
23. november 2000 - 20:41 #5
Det betyder jo ike at URL\'en skifter eller hvad ?
Avatar billede tzr Nybegynder
23. november 2000 - 20:45 #6
Hvad mener du med \"og ?\" ... Det er jo det manden vil vide hvorfor den gør
Avatar billede krusell Nybegynder
23. november 2000 - 21:16 #7
har du prøvet at sende en mail til Jubii?
Avatar billede stigc Nybegynder
23. november 2000 - 21:23 #8
nej, jeg tænkte det viste Eksperterne nok!
Avatar billede stigc Nybegynder
23. november 2000 - 21:23 #9
viste->vidste
Avatar billede krusell Nybegynder
23. november 2000 - 21:26 #10
Tjae, der burde da være min. en der ved det ;-)
Avatar billede the_netfreak Nybegynder
23. november 2000 - 23:09 #11
Det ved jeg sQ ik hvorfor den gør... måske for se hvor folk trykker... he he

~> the..netfreak
Avatar billede parazite Nybegynder
23. november 2000 - 23:19 #12
Hmm... det er zq da et skide godt spørgsmål! Lytter liiiiiige med her, for at finde ud af det! :o)

Very wild guess : De bruger tallene til randomly at udvælge hvilken server, der skal bruges til søgningen, så den samme ikke bruges af alle? :o)
Avatar billede stigc Nybegynder
23. november 2000 - 23:36 #13
he, he! En random funktion på en server havde de ikke råd til, så de lod brugeren gøre det! Det kun også være noget at gøre med hvilke banner der kommer frem.....

Åben for flere svar!
Avatar billede parazite Nybegynder
23. november 2000 - 23:43 #14
stigc : *LoL* Hvorfor gøre det maskinelt, når de kan fylde en funktion mere på deres site, og blære sig med deres kunnen? :o)

Mht. banner-tingen tror jeg heller ikke helt på den, da de igen bare kunne sætte et bannerprogram op på siden...?

Hvor er osaka_san og jumper når man skal bruge dem? *LoL*
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. november 2000 - 00:14 #15
jeg tror tallet er udtryl for hvor hårdt man trykker :-P
Avatar billede parazite Nybegynder
24. november 2000 - 00:18 #16
Rasmus : *LoL* Garanteret! De agressive brugere sendes videre til den bedste server, der vil kunne klare deres brug af kraftudtryk! :o)
Avatar billede stigc Nybegynder
24. november 2000 - 00:19 #17
det kunne også være ens IQ! Fra nu af trykker jeg helt ned i højre hjørne!
Avatar billede parazite Nybegynder
24. november 2000 - 00:25 #18
Det kunne også være en del af Jubii\'s ugentlige banko-spil. Man gætter på hvor flest folk trykker, og en gang om ugen regner de det så ud, og vinderen får en fridag? :o)
Avatar billede retep Nybegynder
24. november 2000 - 00:27 #19
HA HA HA ;-) Dét er for sjovt...! Lytter lige med for forhåbentligt at få et svar på et tidspunkt ;-)
Avatar billede stigc Nybegynder
24. november 2000 - 00:27 #20
det sku\' nok det bedste bud indtil videre!
Avatar billede parazite Nybegynder
24. november 2000 - 00:36 #21
Kan vi ikke page jumper eller oska_san? *G*
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
24. november 2000 - 01:52 #22
du kan også bare trykke på enterknappen så slipper du for at spekulere i om de bruger informationerne i CIA
Avatar billede tzr Nybegynder
24. november 2000 - 20:03 #23
Jeg tror Jubii er blevet tvunget til at sætte en sådan funktion på af specielagenter fra USA\'s regering.
\"Sæt en sådan funktion på eller vi prutter i jeres lokealer !!\"
Og som vi alle ved, så er mutantprutter giftige !!!!!

[WHATEVER !!!!]
Avatar billede jumper Nybegynder
04. december 2000 - 01:29 #24
Hehe, det var dog nogle sjove forslag *g*

parazite, det kunne da være man skulle overveje at praktisere dit forslag. Der er nemlig ingen underholdene eller mystisk grund til fænomenet.

Søgeknappen er indsat som

<input type=image name=submit src=http://www.jubii.dk/i/s/ny-sog.gif width=45 height=22 border=0>

Hvilket blot er en grafisk erstatning for en <input type=submit value=\"noget\">. Når man trykker på sådan en grafisk submit knap, overfører browseren de 2 koordinater helt af sig selv. Du kan se de 2 tal fordi formularens method er sat til GET.

Så de to tal bliver faktisk ikke brugt til noget som helst, men er blot en side-effekt af HTML-koden.

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige om osaka_san har sat et lille program til at registrere x- og y-koordinaterne så han kan dyrke sin statistik-fetisch når vi andre er gået hjem *G* ;)

/Thor
Avatar billede parazite Nybegynder
04. december 2000 - 01:40 #25
jumper : Tak! :o)