Avatar billede left Nybegynder
05. maj 2003 - 19:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tekst eller ej

Jeg har en tabel med en række poster over foreninger. I et felt kan man vælge at indtaste en beskrivelse af foreningen. Da dette er valgfrit, skal der ved søgning blandt foreningerne være muligt kun at få vist foreninger med beskrivelse.

Databasen ligger på en mssql-server.

Hvordan laver jeg dette i sql?
Avatar billede webfreelancer.dk Nybegynder
05. maj 2003 - 20:09 #1
Noget i denne stil:

  SELECT * FROM foreninger
  WHERE NOT beskrivelse IS NULL
  AND beskrivelse <> ''

Venlig hilsen
webfreelancer.dk
Avatar billede left Nybegynder
05. maj 2003 - 21:55 #2
Grunden til at jeg skrev mssql-server var fordi den ikke opfatter '' på samme måde som Access, da en tom streng indeholder tomme tegn. Er du sikker på '' vil virke på en mssql ?
Avatar billede webfreelancer.dk Nybegynder
05. maj 2003 - 22:06 #3
Med den ovennævnte løsning vil du få udelukket de records, hvor beskrivelse er NULL eller beskrivelse er lig med en tom streng eller hvor beskrivelse kun indeholder mellemrum.

Venlig hilsen
webfreelancer.dk
Avatar billede left Nybegynder
06. maj 2003 - 00:04 #4
Fedt - det virker!

Tak for hjælpen.