Avatar billede thaman65 Nybegynder
05. maj 2003 - 18:56 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Cpu bruger maks ved de mindste ting

Jeg har et lille problem jeg håber i eksperter kan hjælpe mig med. Jeg sidder med en adm Thoroughbred 2400+ på et soyo dragon bundkort. sy-kt400 dragon ultra. Har 512 mb ddr ram (2100). Problemet er så at min processorkraft bliver opbrugt ved bare det mindste.
Jeg kan endda se at eksperten kommer frem lidt efter lidt grundet 100% forbrug.
Jeg har lige checket for spyware og har lige kørt en virusscan fra panda activescan.

Det skal lige siges at jeg sidder med norton firewall 2003.

Er der nogen der kan finde ud af hvad problemet kan være i dette tilfælde?
Avatar billede gifle Nybegynder
05. maj 2003 - 19:09 #1
Prøv at trykke Ctrl+Alt+Del og se hvilke/hvilken proces der bruger så meget processorkraft.

Måske kører der noget du ikke var klar over?
Avatar billede thaman65 Nybegynder
05. maj 2003 - 19:13 #2
Jeg kan gå fra 3-7% forbrug når jeg ikke rigtig laver noget. Når jeg så evt højremuseklikker eller starter IE går den helt amok. Jeg har kigget op til flere gange under jobliste, men jeg synes ikke rigtig at der er noget at se. Dog har jeg mange svchost.exe kørende, men de bruger ikke cpu kraft.
Avatar billede thaman65 Nybegynder
05. maj 2003 - 19:16 #3
Jeg skulle da ellers mene at 2 ghz skulle være rigeligt til at højreklikke på min mus og have 3-4 IE kørende samtidigt :)
Avatar billede gifle Nybegynder
05. maj 2003 - 19:20 #4
Ja - det burde ikke give noget problem. Min 900Mhz klarer det fint, men hvad det kan være, hvis du ikke rigtigt kan se nogle processor der bruger en masse kraft - aner jeg ikke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2003 - 19:34 #5
Min 400 HZz klarer det også fint ;)
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. maj 2003 - 19:42 #6
Lyder som om du har en "defekt" Windows. Explorer kan gå helt amok, hvis system filer er beskadigede (evt. udskiftede med forkerte versioner) eller registrerings databasen indeholder forkerte oplysninger.

Din maskine er mere en rigeligt stor, så der er helt klart tale om et software problem.

Prøv først en sfc /scannow.
Hvis det ikke virker, så prøv en repair install (husk alle SP + hotfixes bagefter). Du kan finde mange indlæg med instruks vedr. en repair install her på E.

Du kan kan naturligvis også lave en "ren" installation fra startern - det virker :-)

Mvh JP
Avatar billede cpufan Juniormester
05. maj 2003 - 20:08 #7
prøv at slå firewall fra,
det kan være den der "lytter" på for mange porte.
Avatar billede fromsej Praktikant
05. maj 2003 - 23:02 #8
Avatar billede thaman65 Nybegynder
06. maj 2003 - 10:00 #9
Det var ikke firewall. Den er nu afinstalleret og situationen er ikke forbedret.
Avatar billede thaman65 Nybegynder
06. maj 2003 - 10:01 #10
fromsej... Jeg har prøvet begge dele, dog brugte jeg add-aware og viruscan på panda antivirus.
Avatar billede thaman65 Nybegynder
06. maj 2003 - 10:03 #11
jpvj... Min installation er faktisk ret ny. Det er ikke mere end en måned siden jeg installerede denne version af windblows xp. Den har virket på mine andre computere. (Hvilket er 2 før den nye jeg sidder med nu)
Avatar billede stigrindom Nybegynder
06. maj 2003 - 10:11 #12
Jeg har læst et eller andet om at en opdatering af XP fra Microsoft kan sløve maskinen gevaldigt ned.

Husker desværre ikke, hvor jeg læste det. Men det kunne være du skulle prøve at undersøge den problemstilling. Det er noget med at en af windows-opdateringerne skal køres baglæns, og så skulle hastigheden være god igen!
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. maj 2003 - 10:17 #13
stigrindom> Det kan selvfølgelig være. Jeg har også køre alle updates og ikke opdaget noget problem, men måske nåede MS at rette den igen.

Det er ligegyldigt, hvor gammel en installation er. Hvis en systemfil er blevet udskiftet kan det ske 2 min efter første installation.
Avatar billede diamant Nybegynder
06. maj 2003 - 11:41 #14
En gange i mellem Windows skaber problemer der er utrolig svært at løs, fordi vi ved ikke hvad årsagen er. Men hvis vi bare sletter Windows mappen og installer Windows på ny, så er problemet løst og virker det godt igen! Selvføglig, det tar læng tid, men problemet er løst og så starter vi på en sund basis igen! Jeg fik lige præcis den samme problem du har og at geninstaller Windows XP på ny løst problemet.
Avatar billede thaman65 Nybegynder
06. maj 2003 - 14:52 #15
Det synes jeg bare at jeg har gjort et par gange, uden resultat. Det er også kun periodisk. Den virker f.eks fint nok nu. Men genstarter jeg computeren er jeg næsten sikker på at problemet opstår igen.
Avatar billede thaman65 Nybegynder
06. maj 2003 - 22:06 #16
Hmmm jeg finder vel ud af et eller andet på et tidspunkt. Lukker spørgsmålet for nu.