Avatar billede kilo2000 Nybegynder
03. maj 2003 - 10:35 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Konverterer til Mp3

Hej, Er der en mulighed for at jeg kan konverterer min Shakira cd til Mp3, når der står på den "Will not play on PC/MAC"?

Mvh.
Kilo2000
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 10:39 #1
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 10:40 #2
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 10:41 #3
her er som du skal gøre med misicmatch

Du skal ikke trykke File -> Convert for den funktion er til brug, hvis du vil konvertere allerede forefindende filer på din harddisk, fx. .wav-filer, som du nævner.

Læg din musik cd i drevet (uden at starte afspilning - kan undertrykkes ved at du holder Shift tasten nede 3-5 sec., når du lukker skuffen).
I Musicmatch trykker du herefter på den Røde knap, Rec og herefter går "optagerprogrammet" i gang.

Når du har indskrevet oplysninger om numrene (hvis de ikke komemr automatisk) trykker på på den Røde knap på Recorderen, og processen går igang. MP3 filerne får de filnavne, som er skrevet ind.
Vær opmærksom på det, såfremt du har dine mp3 navne sådan: artist - sangnavn.mp3  - så skal det skrives ind på den måde.
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 10:42 #4
ak mener musicmatch :))
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 10:42 #5
lidt mere

Lod en musik cd til mp3 filer

1 Start MusicMatch
2 Læg musik cd i drevet
3 Tryk på Rec (den røde knap)
4 Nu åbner Recorder vinduet
5 Skriv titlerne ind i Recorderen - i højre side. Overskriv Track 01, 02 osv
6 Klik på Rec (den røde kanp) i Recorder vinduet

ad 5: Filerne få det navn, du skriver her. Du skriver fx. The Gambler og filen hedder The Gambler.mp3
Skriver du fx. Kenny Rogers - The Gambler kommer filen til at hedde
Kenny Rogers - The Gambler.mp3

Hvis ikke ovenstående virker, er der noget galt med dit MusicMatch program. Anbefaling: afinstaller og geninstaller programmet.
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 10:49 #6
Hmmm, man må altså ikke bryde en kopisikring, husk lige det venner :)
Avatar billede kilo2000 Nybegynder
03. maj 2003 - 10:50 #7
Vær lige opmærksom på at det ikke er en almindelig cd, men en copy beskyttet.
Jeg har prøvet i Nero, men den ville ikke afspille nummerne bagefter.

Kilo2000
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 10:52 #8
Ups viste jeg ikke jeg gjorde popsy :))

Trækker mig så. Så det barei en anden tråd. Er kedaf hvis jeg har brudt nogle regler.

Lrd
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 10:52 #9
kilo2000> Det er ikke tilladt at bryde den kopisikring, så du får ikke mere hjælp herinde, beklager.
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 10:53 #10
Viste ikke den var det han hentydede til :))

Så nej det er sq da selvfølgelig ulovligt jeg store klovn
Avatar billede kilo2000 Nybegynder
03. maj 2003 - 10:54 #11
Til Popsy, Det er en cd jeg har købt og betalt for (150,-), hvorfor skal jeg så ikke kunne konvertere den til Mp3, så jeg kan høre den på min Mp3afspiller???

Kilo2000
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 10:55 #12
Fordi det ikke er tilladt at bryde en kopisikring.
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 10:56 #13
Loven finder du her, iu en læsbar version :D http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/
Avatar billede kilo2000 Nybegynder
03. maj 2003 - 10:59 #14
Til Popsy, OK vi lader det ligge.
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 11:00 #15
Nok det bedste kilo :))

Ha en god dag gutter
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 11:00 #16
Bedst at gøre, om ikke andet så for Ekspertens skyld. Iøvrigt er loven faktisk også udformet sådan, at man til de cd'ere man godt må kopiere, ikke må modtage hjælp udenfor husstanden, så i princippet kasn vi slet ikke hjælpe dig, uanset hvad :D Synes lovene er lidt kryptiske indimellem :)
Avatar billede kilo2000 Nybegynder
03. maj 2003 - 11:03 #17
ILM......
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 11:05 #18
kilo> Husk lige selv at smide et svar, og efterfølgende at acceptere det, så du kan få dine points tilbage igen. :)
Avatar billede kilo2000 Nybegynder
03. maj 2003 - 11:07 #19
Ok. Det gør jeg lige.
Avatar billede hcma Novice
03. maj 2003 - 11:13 #20
Man må altså godt omgå kopisikring, hvis det er den eneste mulighed man har for at få musikken til af afspille på ens egen pc.
Citat fra Kulturministeriet:
"Du må gerne omgå eller bryde en kode eller kryptering på for eksempel en DVD-film, en musik-CD eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne filmen eller lytte til musikken privat. Det er for eksempel ikke ulovligt, at du bryder kryptering på en DVD, hvis det er nødvendigt, for at du kan afspille DVD'en på din private PC ved hjælp af f.eks. et andet styresystem."
Citat slut.
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 11:14 #21
DAmn så var mine links ikke mod reglerne alligevel :))
Avatar billede hcma Novice
03. maj 2003 - 11:22 #22
Vi kan også lige citere fra "popsy"'s link til forbrugerrådet:
Citat start:
Lovlige kopier

Du må gerne:

Kopiere et værk, som kunstneren eller ophavsmanden selv har givet tilladelse til at kopiere
Kopiere en original cd/dvd lånt af en ven
Kopiere en cd/dvd lånt på biblioteket
Kopiere en cd og spille den til en privat fest (også hos andre)
Kopiere en cd og lytte til den på kontoret på din arbejdsplads
Kopiere en cd/dvd til bilen, sommerhuset, båden, og til din discman, pc eller mp3-afspiller
Kopiere værker til personlig brug hentet på nettet, når værket er lagt ud med ophavsmandens samtykke
Omgå eller bryde en kode, kryptering eller kopisikring, hvis det er nødvendigt for at kunne se filmen eller lytte til musikken privat. Det kan f.eks. være tilfældet for at kunne se en dvd-film på din private Linux-pc
Bryde en dvd-regionskode.
cITAT SLUT
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 11:23 #23
Nix, kun hvis du ikke har andre muligheder for at kunne afspille din cd!
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 11:28 #24
Ulovlige kopier

Du må ikke:

Kopiere en kopi-cd eller kopi-dvd, når du har fået/lånt kopien af andre
Kopiere værker hentet på nettet, når de er lagt ud uden kunstnerens eller ophavsmandens samtykke
Forære en kopieret cd/dvd væk
Udlåne, bytte eller sælge en kopieret cd/dvd
Videresende et digitalt leveret værk via din e-mail
Bryde en kopispærring med henblik på at fremstille en kopi af en musik-cd eller dvd-film.

Når du køber en musikcd er den ikke beregnet til at afspille på en pc. Sådan har det aldrig været! Den er beregnet til at blive afspillet på en cdafspiller!

Kun såfremt man ikke er i besíddelse af en cdafspiller, KAN det være lovligt at bryde en kopisikring. Men er man ikke godt dum, hvis man kun har en pc at afspille på, og så alligevel køber en cd, hvor der står på forsiden, at den ikke virker til pc?
Avatar billede lrd Nybegynder
03. maj 2003 - 11:32 #25
sikke et tovtrækkeri :))
Avatar billede hcma Novice
03. maj 2003 - 11:34 #26
popsy>> der står ikke noget om besiddelse af cd-/dvd-afspiller.
Avatar billede hcma Novice
03. maj 2003 - 11:35 #27
lrd>> giver dig ret, så jeg slutter her.
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 11:36 #28
Nix, men tro mig, den er efterprøvet :) Se på formuleringen, "Du må gerne omgå eller bryde en kode eller kryptering på for eksempel en DVD-film, en musik-CD eller netradio i det omfang, det er nødvendigt for at kunne filmen eller lytte til musikken privat. "

Mener du det er nødvendigt at kunne lytte til cd'en på din pc, såfremt du har en cdafspiller? Jeg kan forsikre dig om at lovgiverne ikke synes det er nødvendigt! :D
Avatar billede fromsej Praktikant
03. maj 2003 - 11:37 #29
Hvad du gerne må er at kopiere den analogt, dvs. fra din CDafspiller via lydkortet ind på din HD!
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 11:40 #30
Yeps, sjovt nok er der ingen problemer med loven i den sammenhæng :D
Avatar billede fromsej Praktikant
03. maj 2003 - 11:44 #31
Nej, det er til at falde om af grin over.*GMH*
Avatar billede popsy Novice
03. maj 2003 - 11:47 #32
:D