Avatar billede btolstrup Nybegynder
01. maj 2003 - 14:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udelukkelse af eksterne IP-adresser

Hejsa

Jeg vil gerne udelukke alle eksterne Ip-adr-konti fra en bestemt jsp-side på mit site. Den side jeg vil udelukke eksterne folk fra er et admin-modul. Ved godt at jeg skal have username+password på alligevel. Men det ville da "spille max" hvis jeg kunne sætte en løsning op med at udelukke alle IP-adr. der ikke starter med 192.168 !!

Men hvordan skal det gøre??

Eksempel:

Jeg har et site der hedder www.XXX.com - og et admin-modul der ligger på www.XXX.com/admin.jsp. Jeg vil jo gerne at alle kan komme ind på www.XXX.com. Men kun brugerer med IP-adr. på 192.168.*.* kan komme på www.XXX.com/admin.

Skulle en bruger med en IP-adr som ikke starter med 912.168 forsøge at hente siden www.XXX.com/admin.jsp - skal han få en "Siden findes ikke"-fejl. Bare så han ikke forsøger igen !! :)
Avatar billede abpdk Nybegynder
01. maj 2003 - 14:55 #1
Prøv at tilføje følgende til din .htaccess fil (har ikke testet det (endnu)):

<Files admin.jsp>
order deny,allow
deny from all
allow from 192.168.
</Files>
Avatar billede abpdk Nybegynder
01. maj 2003 - 14:56 #2
Avatar billede sukos Juniormester
02. maj 2003 - 22:34 #3
Du kan osse sætte en vhost op, som er navnet på computeren.
Så er det kun intranettet som kan komme ind.
http://server
Avatar billede btolstrup Nybegynder
02. juli 2003 - 11:11 #4
Nu har jeg et miljø med en apche-server stående foran en JSP-server.

Hvordan kan jeg angive at et bestemt område - f.eks. www.XXX.com/admin.jsp kun er åben på en port som man kun kan nå hvis man sidder på en intern linie?

Skal jeg have konfigureret min JSP-server på nogen måde i samme forbindelse?