Avatar billede olelar Nybegynder
01. maj 2003 - 00:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Installation af USB flash RAM

På vores Win 2000 netværk har brugerne ikke rettigheder til at installere drivere på workstations.
De benytter sig meget af USB Flash RAM, og det virker fint på de fleste maskiner, men på enkelte maskiner kræves en driverinstallation hver gang en ny type bliver sat i. De benytter meget forskellige typer Flash RAM, så spørgsmålet er, om det er muligt at få Win 2K til at genkende alle typer og undgå at en ny driverinstallation er nødvendig.
Vi er ikke specielt interessede i at give flere rettigheder
Avatar billede alleykat Nybegynder
01. maj 2003 - 02:42 #1
Af erfaring vil jeg desværre sige nej; både XP og 2000 har en frygteligt tendens til at skulle installere hele 'USB memory drive' pakken + individuel driver hver eneste gang en ny type plugges i, og kræve genstart. Jeg må dog tilstå - jeg ved ikke hvad der gør forskellen fra maskine til maskine; måske er det noget med USB-typen (1.0, 1.1, 2.0), alle de ældre maskiner jeg har brugt min Sandisk Cruzer på har brokket sig betydeligt mere end nyere maskiner.

Men hvis I bruger et image til at installere maskiner efter, kunne man så ikke lægge alle drivere ind i windows' default driverpakke, evt.? Jeg ser desværre ingen vej udenom et besøg fra en bruger med Admin-rettigheder; drivere er 'all user' systemfiler, og 'all user' systemfilændringer er forbeholdt Administratorer. Jeg mener end ikke at XP's PowerUser-gruppe indeholder rettigheden.
Avatar billede olelar Nybegynder
17. maj 2003 - 08:40 #2
>>alleykat
Undskyld der gik lidt tid inden jeg vendte tilbage.
Jeg her helt enig i, at det sandsynligvis er USB-versionen. De maskiner vi har problemet på er såvidt vi kan se USB 1.0.
Jeg havde håbet man kunne undgå adminrettigheder