Avatar billede daddypimp Nybegynder
29. april 2003 - 00:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor går batterierne så hurtigt døde?

Jeg lånte fornyligt et digital kamera af en kammerat, og da de batterier der var i hurtigt var flade, købte jeg nye og indsatte. Der gik vel en 10 minutter, så var de flade.

Jeg har idag købt et Canon Powershot A300, og man skulle tro det var løgn, men de medfølgende batterer gik døde efter 7 minutter. nåede lige at prøve video optage funktionen i et par sekeunder, så var det slut.

Det er da helt fjollet hvis man hele tiden skal skifte batterier. Men hvad siger folket - har I alle direkte adapter tilslutning og opladelige batterier + reserve?
Nogen gode erfaringer angående Powershot A300?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. april 2003 - 01:09 #1
Jah, det kan gå hurtigt. Man skal ikke købe de billigste batterier, og
man skal ikke bruge blitz og især LCD-skærm - hvis man kan undgå det.

En ekstern batteripakke, med store, evt genopladelige batterier kan
anbefales, og selvfølgelig en netadapter, når man sidder med det ved
computeren :)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
29. april 2003 - 01:28 #2
jeg havede samme problem men prøvede at købe duracell batterier og de holder (prøvede først dem der var med som holdte i 3 min og købte nogle billige hvor jeg slet ikke kune tænde)
Avatar billede grafix Nybegynder
29. april 2003 - 07:41 #3
Jeg har haft samme problem som dig. Jeg har købt genopladelige batterier til mit digitale kamera. De holder længe, men find nogle med god ydelse... f.eks. skal der være er en høj mah (milliampere). Du ved.. ganske almindelige genopladelige batterier
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. april 2003 - 07:45 #4
jeg vil forslå at du køber nogle NiMH 1850 mAh batterier (hama), de er genopladelige og har altså en rimelig god holdbarhed. 4 stk. koster 100 kr hos merlin.

Jeg bruger dem selv til mit digital kamera, og jeg kan gå omkring 5-7 dage, hvis jeg bare bruger det almindelige kamera med LCD/blitx - ikke video.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. april 2003 - 07:47 #5
mAh = Milliampere/hour
Avatar billede jensendk Nybegynder
29. april 2003 - 08:01 #6
Alternativt har www.batterier.dk fået 2000 mAh batterier hjemme.. De er guld sammen med batteriædende kameraer.
Avatar billede peet-49 Novice
29. april 2003 - 08:58 #7
Et digitalt camera bruger meget power, køb nogle opladelige batterier, de er hurtigt sparet hjem.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. april 2003 - 12:15 #8
Peet49 >> Det er ved at være foreslået et par gange allerede
Avatar billede benbrian Nybegynder
05. maj 2003 - 21:32 #9
2000 ma er de største aa batterier man kan købe de holder lenge.
men pas nu på det er ikke alle maskiner der kan klarer den strøm mengde
dette skulle stå i din  ( brusforviring )
Avatar billede benbrian Nybegynder
05. maj 2003 - 21:33 #10
det skal også lige siges at dit kameraer bliver hurtiger jo fler Ma  man kommer i det
Avatar billede frost11 Nybegynder
07. august 2003 - 12:02 #11
grunden til at dit kamra går så hurtigt død ( du har nok læst det i skrivende stund) er at du har brugt alm alkaline batterier, der er simpelthen ikke nok power i disse til at trække et digital kamera i ret lang tid men som der står overover er løsningen genopladelige batterier med så meget mAh som muligt, generelt flere mAh jo længere tid holder de jeg har selv et sæt på 2100 mAh de holder til ca. 200 billeder