Avatar billede jan_hastrup Nybegynder
28. april 2003 - 10:10 Der er 4 kommentarer

Udligning af debitor

Kan man i Stellar udligne en faktura når man indtaster i den alm. kassekladde.

Ydermere vil jeg gerne vide om man kan deludligne en faktura, f.eks. hvis en kunde betaler en aconto.
Avatar billede blomsterbud Nybegynder
28. april 2003 - 12:56 #1
Hej Jan. Ang.udligning af deb. i kasseklade. Nej der kan ikke udlignes i kk. men Tast "d" i feltet " T " + debitor firma nr. i " modkonto " beløb er så inde på deb. konto og der skal så manuelt udlignes ( inden der laves rykker ) Debitor - postering - udligning.

En faktura kan ikke deludlignes. men delbeløb kan indtastes på samme måde som ovenfor. ( vær opmærksom ved rykning )
Avatar billede jubiijan Nybegynder
12. maj 2003 - 11:30 #2
Man kan ikke udligne en faktura i kassekladden. Det gøres under debitorer.

I Stellar Office kan man ikke foretage delbetalinger - men det kan man i Stellat Office Pro.
Avatar billede lemoni Nybegynder
26. juni 2004 - 12:44 #3
Korrekt at der ikke kan udlignes fra kassekladden, men du kan bogføre og udligne i een arbejdsgang, hvis du benytter "Betalt"-knappen. Den finder du via Ordre/faktura, ordre/tilbud/faktura - Vælg fanebladet Faktura. I bunden af skærmbilldet er en knap med "Betalt". Hvis du klikker på den fremkommer et indtastningsbillede, hvor du taster data, konto indbetalingen skal bogføres på (f.eks bank)og dit bilagsnummer. Klik OK og betalingen er bogført og udlignet. Har du mange indbetalinger er mit forslag at du benytter samme bilagsnummer (Hvis du har bankoversigt over indbetalinger). Teksten bliver automatisk "Betalt fak. xxxx". Hvis du kun har en a/c betaling, rettes beløbet også og der vil ikke blive udlignet. Dette gøres senere via debitorposteringer.
Et alternativ er er benytte FI-Indbetalingskort, så kan indbetalingerne indlæses og bogføres hurtigt (men stadig ikke med deludligning)
NB: Der kan heller ikke deludlingnes i Stellar Office Pro.
Avatar billede Brian Nybegynder
01. december 2004 - 12:44 #4
Men der tages højde for a/c indbetalinger ved renteberegning.