Avatar billede chc Nybegynder
26. april 2003 - 16:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

XP problem

Hej eksperter

Jeg har et lille problem med min nyindkøbte XP.

Den computer der har fået XP'en står i netværk med tre andre computere (med win98) via en hub.

Der har aldrig været problemer med at computerene ikke kunne se hinanden, men efter at jeg har installeret XP på den ene kan den ikke se de andre og de kan ikke se den. De andre kan godt se hinanden. XP-maskinen kan sagtens kommunikere på internettet og jeg kan også finde de andre via kør og \\(ip på den maskine jeg vil se) men hvis jeg forsøger at hente noget fra win 98 maskinen går det MEGET langsomt!

Jeg håber der er en der kan hjælpe.

Hilsen Claus
Avatar billede bonden Nybegynder
26. april 2003 - 17:01 #1
Er de i samme arbejdsgruppe/domæne?
Avatar billede chc Nybegynder
26. april 2003 - 17:06 #2
Ja de er og de "gamle" win98 maskiner kan også stadig se hinanden!
Avatar billede halifax Nybegynder
27. april 2003 - 02:01 #3
Find løsningen med denne guide + screenshots
http://www.wown.info/j_helmig/wxpwin9x.htm
Avatar billede kimovic Nybegynder
27. april 2003 - 02:13 #4
Kort kommentar: ovennævnte guide er go'
Har haft samme problem - især i spil. Kort sagt: Kør med fast IP-adresse i TCP/IP, installér net-beui protokol, installér og vælg samme rammetype i IPX så hjælper det.
Avatar billede chc Nybegynder
27. april 2003 - 12:13 #5
Jeg har en ADSL internetforbindelse som køre med dynamiske IP-adresser. Betyder det noget i forhold til den guide der er vil på http://www.wown.info/j_helmig/wxpwin9x.htm ?

Jeg mener hvis jeg sætter faste ip-adresser, eller skal jeg bare sætte ip-adressen til en af dem jeg har rådighed over fre TDC?
Avatar billede bonden Nybegynder
27. april 2003 - 12:22 #6
Har du en router -eller kører du med dynamiske adresser til hver enkelt maskine?
Avatar billede chc Nybegynder
27. april 2003 - 12:42 #7
Jeg har ingen ruter, men maskinerne er samlet i en hub og henter en ip når de bliver startet!
Avatar billede dittlau Nybegynder
28. april 2003 - 00:43 #8
Gå ind i egenskaber for din LAN-forbindelse, vælg fanebladet avanceret, fjern hak, tryk OK, så skulle du kunne se de andre og de skulle kunne se dig.
Firewall bliver automatisk slået til når du installerer Win XP.

/dittlau