Avatar billede antczak Nybegynder
26. april 2003 - 13:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kan ikke se alle drev

Jeg kører win xp pro på en HD delt i to pationer hver på 30 GB. På C drevet har jeg win. 98 fat 32 og på D drevet win.xp pro NFTS.Mit proplem er at på d drevet kan jeg se både C og D drevet men på C drevet kan jeg kun se C drevet.kan dette være rigtigt eller er der en måde hvorpå man kan rette det.Hilsen antczak.
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2003 - 13:59 #1
du har selv svaret på det
win98 kan ikke se ntfs
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
26. april 2003 - 14:00 #2
Ja du kan ikke se et NTFS drev fra en Win9x i dit tilfælde Windows98, det kan kan kun NT4,Win2K,WinXP, ellers skal du have et særligt program. Du kan evt. vælge at lave dit NTFS drev om til FAT32 så kan du se begge drev fra Win98
Avatar billede hcma Novice
26. april 2003 - 14:13 #3
Hvis du laver NTFS om til FAT32 kræver det hvad der svarer til en formattering (altså tab af data)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
26. april 2003 - 14:17 #4
Nej, ikke nødvendigtvis, PowerQuest PartionsMagic ver. 8 kan klare den sag for dig, men det koster.
www.powerquest.com
Avatar billede hcma Novice
26. april 2003 - 14:26 #5
blueyed1>>Ja, er klar over det, men som du selv har skrevet: det koster penge
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
26. april 2003 - 14:31 #6
Ja, "den billige løsning er tab af data" :-(
Avatar billede antczak Nybegynder
26. april 2003 - 15:39 #7
Kan jeg lave C drevet der hvor jeg har win 98 om til NFTS uden at miste mine data
og hvis man kan hvorledes gør man det så.Hilsen Antczak
Avatar billede hcma Novice
26. april 2003 - 15:42 #8
Som "blueyed1" skriver, så kræver det Partiton Magic ver.8
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
26. april 2003 - 18:28 #9
Du kan godt lave din din Partion om på C-drevet til NTFS, men Win98 understøtter ikke NTFS, derfor vil din Win98 ikke virke. At lave din partion om fra FAT32 er derfor ingen løsning hvis du vil bruge din Win98.

PS: Det kan godt lade sig gøre at convertere din FAT32 til NTFS fra XP hvis du ikke vil bruge din win98 mere.