Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. april 2003 - 12:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

FreeBSD på et NT Domæne

Hej

Er der nogen mulighed for at få FreeBSD til at køre på et NT domæne..
i så fald hvordan?

MVH
Thomas
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
25. april 2003 - 13:29 #1
Ja, det er ikke noget problem, men jeg regner med at du mener at få dine windows maskiner til at kunne se FreeBSDérne ? og hente en konto fra en pdc ?

Allerførst skal du labe en konto til din Freebsd maskine på din Windows boks (pdc) og det skal være en Pre windows 2000 (Hvis det er en windows 2000 du har
så skal installere en Samba server fra dit port system, skriv whereis samba og gå ind i det dir den skriver, og skriv make install && make clean. derefter så skal du joine dit NT Domaine, så Freebsd Maskinen henter sine brugere fra en PDC !
Når du så kan pinge de to maskiner så kan du skive komandoen:
smbdpasswd -j domnenavn -r PDCNAVN
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. april 2003 - 13:36 #2
når jeg har skrevet
make install && make clean kommer den op med en box med hvilke komponenter jeg skal installere? hvad ville du for trække?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. april 2003 - 13:45 #3
PDCNAVN er det navnet på Domæne Controlleren el hvaD?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. april 2003 - 14:06 #4
u there?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
25. april 2003 - 15:28 #5
Detr kommer an på hvad den skal kunne, men lad den stå som der er...så er der mindre at konfigurere....
PDCNAVN er navnet på din PDC altså host
Så ja du har ret
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
25. april 2003 - 15:31 #6
Ok hehe mange tak.. fandt ud at det taget 100 år at compile.. men tak for hjælpen..
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
25. april 2003 - 15:38 #7
Ja, det kan godt tage sin tid..men ikke nær så meget som at kompile sin Kerne *G*