Avatar billede ahmedelhassouni Nybegynder
23. april 2003 - 21:48 Der er 8 kommentarer

Brother HL-1450, kan ikke udskriv til dos !

Jeg har lige købt en brother printer HL-1450.
Jeg kan slet ikke udskriv til dos programmer.
blandt andet til navigator: et regnskabskabsprogramme.

ER der nogen der kan hjælp ?
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
23. april 2003 - 21:57 #1
Det er nok fordi printeren kører via usb og ikke har bundet sig en en lpt port. Jeg mener du kan tilknytte en lpt port inden under opsætningen af printeren.
Avatar billede ahmedelhassouni Nybegynder
23. april 2003 - 22:03 #2
Du har sikkert ret, men hvordan gør jeg det !
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
23. april 2003 - 22:04 #3
Svært at svare på når du ikke fortæller hvilken windows version du kører
Avatar billede ahmedelhassouni Nybegynder
23. april 2003 - 22:06 #4
xp profesionnel, jeg har haft tidligere en hp 6 laser printer, jeg prøver på at slette den, men den er stadig under printer indstillinger ( der stå slette på denne)
Avatar billede a_eriksen Nybegynder
23. april 2003 - 22:08 #5
Sådan en har jeg ikke lige ved hånden, så jeg kan ikke hjælpe dig
Avatar billede hiks Nybegynder
23. april 2003 - 22:34 #6
hvis du kan udskrive direkte til porte kan man måske "snyde" xp lidt...

prøv at del din printer på netværket under et eller andet navn og så

Gå til Start -> Run. Skriv CMD klik OK eller tryk Enter.

(udskift computernavn med dit computernavn og ligeledes med printernavn med det du har kaldt den delte printer):

net use lpt1 \\computernavn\printernavn /persistent:yes

hvis du bruger lpt1 til andet så brug lpt2!

for at slette overstående indstilling igen:

net use lpt1 /delete

/hiks
Avatar billede hiks Nybegynder
23. april 2003 - 22:34 #7
Det var et svar...
Avatar billede ahmedelhassouni Nybegynder
23. april 2003 - 23:11 #8
Jeg skal nok prøve din forslag, men lige nu har jeg både parallel kabel og usb kabel samtidig, jeg har lige printet så det virker det.
Jeg ville prøve din forslag snarest, prøve at kontakt mig på fredag eller sådan ca., så ´hvis det virker så for du point.