Avatar billede nima Nybegynder
22. april 2003 - 23:03 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Windows NT 4.0 Fryser konstant!

Nogen der har et bud på hvad der får min windows NT 4.0 server til at fryse engang i mellem? Har virket fint. Har prøvet at skifte ram, sker stadigvæk!
Avatar billede bonden Nybegynder
22. april 2003 - 23:36 #1
Hvad har du gjort i mellemtiden, som har resulteret i at den er begyndt at fryse? Evt. installeret nogle hotfixes, opdateringer, nyt software eller lignende?
Avatar billede cawes Nybegynder
22. april 2003 - 23:40 #2
Er det et nyt fænomen (pludselig opstået)?  Har du prøvet at installere seneste SP (6A).

Sidst men ikke mindst kan jeg "frygte", at der er eet eller andet HW, der ikke kan fungere med NT4.

Jeg undrer mig nu såre, for jeg er Sysadm på et NT4 netværk, og der fryser serveren ikke. Serveren er "kun" en ordinær  Desktop forstærket med RAM.

/Carsten.
Avatar billede bonden Nybegynder
22. april 2003 - 23:53 #3
Har lige brugt 4 dage på at få en NT op at køre igen efter en kollaps efter sikkerhedsopdatering fra i sidste uge fra Microsoft. Det virkede fint på den ene NT, men nr 2 startede med at fryse for efterfølgende at gå helt i sænk.
Avatar billede cawes Nybegynder
23. april 2003 - 00:00 #4
Hvad er det for noget HW du bruger?

Jeg husker ikke helt, men er der en HW kompatible list, mage til ved W2K, der skal opfyldes???

Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand og / eller med trinvis bekræftelse?

Har du prøvet at fjerne alle unødvendige kort, og så sætte dem i igen eet ad gangen?

/Carsten.
Avatar billede 1nsane Nybegynder
24. april 2003 - 13:44 #5
tjek task manager og se om der er noget der som bruger helt vildt meget hukommelse. Så kan det være den service som kører som gør det
Avatar billede nima Nybegynder
25. april 2003 - 00:58 #6
Altså det eneste jeg har installeret er fra microsoft's egen hjemmeside. Har fået installeret den nye servicepack 6A, det har ikke rigtig hjulpet! Altså det er en almindelig maskine som er sat op som en Nt 4.0 Server..

Jeg fandt lige ud af netkortet var ved at gå i stykker, så nu har jeg lige skiftet netkort. Indtil videre må jeg lige vente med at se om det var problemet (hvilket jeg ikke rigtig tror)

Der bliver primært arbejdet med autocad tegninger på serveren, kan det betyde noget?
Avatar billede cawes Nybegynder
25. april 2003 - 14:58 #7
Hvis serveren alene bruges til at gemme og hente tegningerne fra, vil jeg absolut mene nej.

Det er strax nåed andet, hvis serveren også skal foretage beregninger,  idet det vil stjæle en masse ressourcer fra processoren.

/Carsten
Avatar billede nima Nybegynder
26. april 2003 - 12:42 #8
Mener du så at der skal flere ram i?
Avatar billede cawes Nybegynder
26. april 2003 - 13:23 #9
Generelt vil jeg FRARÅDE at en server bliver brugt som en arbejdsstation også.

Det jeg mente var, om I kører noget tynd klient lignende, så serveren både skulle serve og arbejde.

RAM alene løser ikke et problem som det du har, det får alene maskinen til at arbejde lidt hurtigere.

Jeg tror du skal gøre flg.:

1) Gør som Insane siger, at tjekke Task manager og se om der er nogle processer de er for ressourcekrævende.

2) Prøv at fjerne alle unødige kort, og se om det er eet af disse der forårsager fejlen.

3) Som sidste mulighed, skal du lave en backup af ALLE data der skal gemmes, hvorefter du formaterer harddisken, og prøver at installere NT4 igen igen.  Det KAN være en SW fejl der forårsager frysningen.

Jeg vil meget gerne høre lidt mere om din server, mærke, model, RAM, kort, etc.

God weekend
Carsten
Avatar billede nima Nybegynder
28. april 2003 - 22:14 #10
Det vil jeg lige gøre.. Så vender jeg tilbage..