Avatar billede ghostdk Nybegynder
22. april 2003 - 21:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Streger og rød toning på et Sony TV

Hej

Jeg har et 28" WS Sony tv, som den sidste måneds tid, er begyndt på at lave røde streger og rød toning på skærmen.

Stregerne "holder stille" og bliver lettere afbøjet af magneterne i højtalerne.

Det der undre mig, er bare at det kun er den røde der skaber problemer.

Nogle forslag til hvad der kan være galt, og hvad man evt. kan gøre ved det?
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2003 - 21:38 #1
Styringen til den røde kanon er defekt.
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2003 - 21:40 #2
Det er typisk transistoren, der smutter, den sidder på printet bag på billedrørshalsen.
Avatar billede ghostdk Nybegynder
22. april 2003 - 21:43 #3
Og den kan godt gå, bare for den ene "kanal"??  jeg mener... det er vel samme elektron-kanon der fyrer en stråle af, men bare bliver afbøjet nok til at ramme de rigtige huller?
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2003 - 21:44 #4
Der sidder tre kanoner, rød-grøn og blå transistorerne plejer, at være ens.
Avatar billede ghostdk Nybegynder
22. april 2003 - 21:47 #5
Jeg venter lige med at lukke spørgsmålet, og give dig point.  Ikke fordi jeg ikke stoler på dig, men fordi jeg godt lige kunne tænke mig at høre fra i hverttilfælde én mere.
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2003 - 21:52 #6
OK
Avatar billede asmodeus Nybegynder
22. april 2003 - 21:56 #7
Hvilken type signal får dit tv ( f.eks. kabel, parabol, antenne )

mvh/
Asmodeus
Avatar billede ghostdk Nybegynder
22. april 2003 - 21:58 #8
Det er lige meget, hvilket input.  Har prøvet med kun en enkelt kilde, med samme resultat.
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2003 - 21:58 #9
asmodeus>det har ikke ret meget med sagen, at gøre.
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2003 - 21:59 #10
Takker.
Avatar billede ghostdk Nybegynder
22. april 2003 - 21:59 #11
Bugger  ville gerne have haft et par svar mere... :(    nå pyt... velbekommen.