Avatar billede ip_admi Nybegynder
21. april 2003 - 23:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer Og Tv?

Hej alle sammen!

hvilke kabler og udstyr skal man bruge hvis man vil forbinde sin computer og sit tv sammen. Så man kan se sit "skrivebord" på Tvet? Altså, så tvet virker som en computerskærm...?

Jeg har et Geforce4 MX440- med Tv/Out .
Og et nyere Philips Tv, med Scart-udgang.

Ps.
Kan i ikke give en grundig forklaring på hvor man kan købe udstyret og hvordan man sætter det sammen...etc.

På forhånd Tak!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. april 2003 - 23:59 #1
Et super VHS kabel
Koster ca 200 Kr for et rigtigt lkangt et.

I med stikket i computeren, I med stikket i tvet Evt. men en scart converter i mellem ca. 50 Kr

Højreklik på skrivebor
vælg instillinger
Indstillinger for skærm.
vælg Advance
Kryds af i TV og save

Hvis du skal se DVD skal du også have lyden med over, dette er dog ikke svært
Bare et Jack 2 phone stik og så er den skid slået

MC
Avatar billede tumben Novice
22. april 2003 - 00:02 #2
du køber et TV out kabel til dit grafikkort...i merlin/fona...eller ???....og sætter det i scartstikket i tvét eller i din videomaskine....så indstiller du dit skærmkort til at bruge TVoutudgangen....det skal sættes til før du tænder pcén
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
22. april 2003 - 00:02 #3
Men men du bliver slemt skuffet hvis du tror at dit super tv kan vise fede computer billede

Det kan max køre 640 * 480 og det for man sku ondt i hovedet af at kigge på

MC
Avatar billede ip_admi Nybegynder
22. april 2003 - 00:07 #4
--> mc.lucifer...
Hvorfor kun 640*480?...
hva mener du?
Avatar billede kenp Novice
22. april 2003 - 10:53 #5
man kan nu køre en skærmopløsning på 800 x 600 over på dit fjernsyn, men du skal ikke forvente at kunne læse hvad som står på din skærm, med mindre at dit fjernsyn har en supergod opløsning (evt plasmaskærm)

og når du så har koblet dit computer til dit fjernsyn skal du lige gå ind og sætte den til signalet pal-b for at du kan få det i farver (hvis den ikke har gjort det selv, mange gange sætter den det tis ntsc)
Avatar billede pondo Nybegynder
23. april 2003 - 14:58 #6
he he mit Geforce 4 Ti 4200 kort kan trække 1024*7xx på tv'et.... MEGET svær at se hvad der står med småt da tv'et ikke understøtter den opløsning men eller ser det sgu godt ud!!!

Pondo and out
Avatar billede ip_admi Nybegynder
26. april 2003 - 20:12 #7
Hm...skodsvar men ok!... Der kommer nok ikke flere!..
Takker..
Avatar billede tumben Novice
27. april 2003 - 09:51 #8
skodsvar...hhhmmm hvad er det du ikke forstår ???
Avatar billede ip_admi Nybegynder
15. juni 2003 - 23:40 #9
--> Tumben..

"Ps.
Kan i ikke give en *g r u n d i g* forklaring på hvor man kan købe udstyret og *h v o r d a n* man sætter det sammen...etc."
Avatar billede tumben Novice
15. juni 2003 - 23:49 #10
helt ærligt....køb et tvout kabel..det har svhs i den ene ende...og et scart i den anden...svhs i dit skærmkort...og scart i dit TV...hvad er det HELT konkret du er i tvivl om...dit grafikkort stiller du om til at vise billedet på TV...det gør du ved at H.klikke på det tilhørende icon...nede ved siden af uret...og så led efer noget med "TV"..hvor køber man det kabel.....OVERALT..hvor de har TVogellercomputere