Avatar billede hpdenmark Nybegynder
21. april 2003 - 23:43 Der er 36 kommentarer og
5 løsninger

min windows er sløv

jeg har opserveret at min windows er begyndt at "halte"
det er sådan når jeg åbner programmer og internet explorer
den går nærmest i stå den fryser ikke men det er lige som om den skal tænke lidt længere

min maskine er en 1.8 intel p4 northwood
med 512 mb ram ddr 2100
3 harddiske den ene er delt i 10 og 30 gb den er min main disk
styrer systemmet på 10 gb plads
men det har aldrig været et problem før
Avatar billede peet-49 Novice
21. april 2003 - 23:52 #1
Har du kørt diskoprydning og defragmentering?
Avatar billede micbanand Nybegynder
21. april 2003 - 23:53 #2
prøv at køre prg. adaware, defragmentere ,rydde op i din reg.
hvilken win bruger du.
Avatar billede micbanand Nybegynder
21. april 2003 - 23:54 #3
samlet hedder det guiden vedligeholdelse har ikke noget at gøre med din reg og prg.adaware
Avatar billede peet-49 Novice
21. april 2003 - 23:56 #4
micbanand> Du er  hurtig med et svar, normalt svar man ikke før er sikker på, det også er det.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
21. april 2003 - 23:56 #5
mit smp ligger under xp så det er xp jeg bruger jeg har kørt disk oprydning og ad-aware og defragmenteret op til flere gange men den er stadig sløv
Avatar billede micbanand Nybegynder
21. april 2003 - 23:57 #6
har du prøvet med regcleaner
og sorry ville bare hjælpe
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
21. april 2003 - 23:57 #7
mit spm skulle det stå sorry i mit tidligere indlæg
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
21. april 2003 - 23:57 #8
ja reg cleaner har jeg også kørt igennem
Avatar billede peet-49 Novice
21. april 2003 - 23:59 #9
Højreklik på drev c: egenskaber-funktioner-undersøg dette drev for fejl, genstart systemet.
Avatar billede micbanand Nybegynder
22. april 2003 - 00:00 #10
hvad har installeret for nylig
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. april 2003 - 00:03 #11
jeg har kørt en fuld scandisk for fejl og fandt ingen og jeg har ikke installeret noget ud over en opdatering til windows movie maker
Avatar billede ip_admi Nybegynder
22. april 2003 - 00:04 #12
Hm...
Ta hele turen!
fjern unødvendige filer som f.eks Ad-ware,
kør diskoprydning, defragmentering, brug en form for Reg-cleaner (registrerings-renser... Det kan du finde inde på www.download.com, bare søg efter Reg eller noget der ligner).
Efter det så åben computeren, og rens den for støv (specielt ved køleren), derefter tager du et viskelæder så tager du rammene ud af maskinen og hvisker på dem og tager dem i igen (ved ik hvorfor men det gør at hukommelsen fungerer bedre)...
Hvis der stadig er problemer så... øh... ??
Avatar billede micbanand Nybegynder
22. april 2003 - 00:06 #13
ja så er jeg nok ved at rende tør for ideer men. Man kan jo altid tage backup og formatere eller ligge oven i.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. april 2003 - 00:08 #14
den ide med at formatere er nok ikk aktuelt da jeg har en meget stor opgave i at tage backup
Avatar billede micbanand Nybegynder
22. april 2003 - 00:10 #15
så prøv at installere (reparere)uden format.
Avatar billede micbanand Nybegynder
22. april 2003 - 00:13 #16
held og lykke med det slutter for idag
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. april 2003 - 08:46 #17
jeg er kommet i tanke om at der popper en boks op en gang imelle med noget virtuelt hukkommelse der er for lidt af det får står jeg ikke
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. april 2003 - 08:48 #18
kan min PSU  være for lille det er en 360 chieftech  og der er jo 1 brænder og 1 cd rom drev og 3 harddiske for uden alt det andet hardware i maskinen der skal have strøm
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2003 - 09:01 #19
Du højreklikker på denne computer-egenskaber-virtuel hukommelse, den skal være sat til ca. 50% over de ram, du har installeret, hvis du f.eks. har 256MB, sætter du start til 384 og slut til 512
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 09:03 #20
Jeg kan ikke tro det er din PSU, jeg har en magen til, kører med brænder, dvd, og 6 harddiske, og jeg har ingen problemer.
Avatar billede binderup Nybegynder
22. april 2003 - 09:04 #21
hvis der har været nogle læsefejl fra harddisken (sikkert ikke noget du har lagt mærke til og sikkert ikke noget der har betydning for drevet) så kan Windows finde på at sætte din maskine til at køre din(e) harddiske med en lavere overførelseshastighed f.eks. PIO mode i stedet for UDMA.

Dette undersøger du i enhedshåndteringen hvor du kan se egenskaberne for dine IDE controllers - hvis de ikke er sat rigtigt så kan du bare slette dem - windows vil bede dig om at genstarte hvorefter du gerne skulle have UDMA igen.
Avatar billede binderup Nybegynder
22. april 2003 - 09:05 #22
yderligt: ved PIO mode benyttes der heletiden 40% cpu kraft når der er aktivitet på HD'en og det sløver rigtig meget
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. april 2003 - 09:21 #23
ja ok men min cpu kører på ca 2-4 % og stiger kun ved at jeg bruger åbner programmer
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. april 2003 - 09:25 #24
jeg har 512 mb ram i min computer ja jeg kan se under den virtuelt hukommelse at den står til start 768 og maksimal 1536 så det er vel godt nok eller hvad
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2003 - 10:14 #25
Det er meget fint. Men du kan prøve, at ændre lidt på tallene, det sker somme tider, at win ikke kan huske dem.
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
22. april 2003 - 10:21 #26
ok
Avatar billede svoeber Nybegynder
22. april 2003 - 18:17 #27
Er der nok ledig plads på harddisken med styresystemet?
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
23. april 2003 - 06:49 #28
ja der er 4 Gb fri
Avatar billede diamant Nybegynder
23. april 2003 - 09:30 #29
En gange i mellem Windows skaber problemer der er utrolig svært at løs, fordi vi ved ikke hvad årsagen er. Men hvis vi bare sletter Windows mappen og installer Windows på ny, så er problemet løst og virker det godt igen! Selvføglig, det tar læng tid, men problemet er løst og så starter vi på en sund basis igen!
Avatar billede dana Nybegynder
23. april 2003 - 21:28 #30
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
24. april 2003 - 00:22 #31
dana jeg læste det godt nok så nu er den afinstalleret og så ser vi lige hvordan det går for hvis det har hjulpet så har du vundet
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
24. april 2003 - 04:08 #32
jeg har lige et tillægs spm hvordan ser det ud med directx 9.0a er det noget man skal installere og kan det evt være skaden og i så fald hvordan kommer jeg tilbage til 8.1 som ligger standard i win xp
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. april 2003 - 04:17 #33
systemgendannelse :)
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
24. april 2003 - 07:14 #34
det kan jeg ikke den vil ikke gendane tilbage til den dag fø jeg installerede de 2 opdateringer
Avatar billede fromsej Praktikant
24. april 2003 - 07:35 #35
Prøv Msconfig og se hvor mange processer du har kørende.
Desuden kan du hente spybot der er lidt mere effektiv end Ad-aware, link kan findes her:
www.spywarefri.dk
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
24. april 2003 - 08:50 #36
ok jeg har lige hentet noget der hedder memtest 3.0 og har fundet ud af at stang med 256 mb ram i slot 1 havde 6-7 adresse fejl
Avatar billede midas_dk Nybegynder
24. april 2003 - 08:57 #37
Avatar billede midas_dk Nybegynder
24. april 2003 - 08:58 #38
Hov... Dana havde allerede lagt dette link - min fejl!
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
24. april 2003 - 15:46 #39
jeg har nu selv løsrt mit problem delvist min ene ram stang havde en skade og har nu fået dem byttet og det ser ud til at have hjulpet men vil gerne holde spm åbent et par dage endnu håber det er iorden vil jo være helt sikker
Avatar billede hpdenmark Nybegynder
29. april 2003 - 23:48 #40
men formaterede alige vel så jeg har valgt at dele pointene i mellem jer far alle savr er jo nok rigtige men det eneste der er at gøre var at formatere
Avatar billede peet-49 Novice
29. april 2003 - 23:59 #41
Takker for point.