Avatar billede ravn1 Nybegynder
20. april 2003 - 21:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Menu linie i flash mx

Hej Eksperter :)

Jeg er i gang med et skoleprojekt hvor jeg laver en anden hjemmeside til fisketorvet, i flash.

Mit problem er rimeligt simpelt... min menu skal fungere på samme måde som på denne hjemmeside: http://www.mango.es/e/menu.htm bortset fra at jeg er ligeglad med "bounce" funktionen...

Jeg har selv prøvet at lave det vha en Motion Tween, som hvis det var en figur der skulle køre rundt efter en linie... men når jeg gør det, kommer resultatet til at se således ud: http://tim.adsl.dk  selvom jeg absolut ikke har bedt den om at lave noget som helst mindre :)

Gør jeg det helt forkert? så sig endelig til! Jeg er helt "grøn" i flash, så vil meget gerne kunne forstå hvordan.... Derudover ville info om hvorledes man skal bygge hele siden op(layers eller scenes eller fades osv)

Håber meget at i gider bruge lidt tid på at hjælpe mig i gang :)

Fla filen ligger på http://tim.adsl.dk/2.fla hvis det er nemmere at lave noget derfra.

Ravn
Avatar billede ravn1 Nybegynder
20. april 2003 - 21:27 #1
der må da være nogle ???

Mit spørgsmål er hvad jeg gør forkert / burde gøre... det andet ville kun være en bonus... så det burde ikke være det store arbejde for de point...  selvfølgelig vil jeg gerne have mere hjælp, men det er ikke et krav :>
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
20. april 2003 - 21:37 #2
hehe.. Rolig nu dit spørgsmål har kun været åbnet i 20 min.
Du må vente til flash-eksperterne ser det ;D

ville meget gerne hjælpe dig, men er ikke den bedste til flash
mvh Jeppe
http://jeppedk.users.whitehat.dk/Default.html
Avatar billede baitianlong Nybegynder
21. april 2003 - 15:37 #3
Du kan evt. få flash filen til denne menu, jeg engang lavede af mig...

http://62.199.241.199/blaa_menu.html

(o;
Avatar billede ravn1 Nybegynder
21. april 2003 - 20:29 #4
legende.dk ja tak :) Kan du komme med en kort beskrivelse af hvordan man rent faktisk gør? det er da et action script også, ikke sandt???
Avatar billede telemuzen Nybegynder
22. april 2003 - 09:11 #5
Hej legende

Kunne jeg få fla. filen til din menu. (blaa menu)

Jeg kunne godt tænke mig at lege lidt med den.

Martin/
Avatar billede baitianlong Nybegynder
22. april 2003 - 14:57 #6
ravn1>> Jeg har fået din email, og sender dig filen + lidt beskrivelse (o;
Avatar billede ravn1 Nybegynder
22. april 2003 - 15:39 #7
takker mange gange! Jeg læser det igennem når jeg kommer hjem fra arbejde i aften, og håber jeg er frisk nok til at forstå det... men det burde jo kunne lade sig gøre ;)

Ravn