Avatar billede uffed Nybegynder
20. april 2003 - 19:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

memory ussage!

Et kort spm.

Jeg har installerert:

rh. 7.2
apache
php
mysql

- når jeg kigger på memory ussage stiger den hele tiden...
kan man ikke med en kommando, frigøre noget ?

- jeg har phpSysInfo kørende på et subdomain, og det skal siges at serveren ikke just bruges til ret meget andet end at hoste to domains, og bruges som GW for min ADSL forbindelse... maskinen indeholder 256 mb ram...

- hvad kan man gøre ?
Avatar billede uffed Nybegynder
20. april 2003 - 19:14 #1
det skal lige siges at memory ussage ifølge phpSysInfo - giver et forbrug på omkring 94 - 96%
Avatar billede dank Nybegynder
20. april 2003 - 19:24 #2
glem alt om phpsysinfo.. det er misvisende.. dit forbrug er med 100% sikkerhed helt ok..

prøv istedet

# free

og læg tallene sammen + baffers + cache

Det kan phpsysadmin ikke finde ud af..
Avatar billede uffed Nybegynder
20. april 2003 - 19:40 #3
er du sikker. ...
Avatar billede uffed Nybegynder
20. april 2003 - 19:41 #4
total      used      free    shared    buffers    cached
Mem:        223304    215264      8040          0      87128      65448
-/+ buffers/cache:      62688    160616
Swap:      265064      33524    231540
Avatar billede uffed Nybegynder
20. april 2003 - 19:41 #5
det er outputtet fra free
Avatar billede langbein Nybegynder
20. april 2003 - 21:16 #6
Output ser vel ganske normalt ut. Mon dette ikke bare er måten som Linux håndterer minnet på. Minneområdet som i virkligheten er ledig blir stående som "fortsatt opptatt" i forhold til forrige prosess der det var brukt. Er på denne måten tilgjengelig umiddelbart dersom prosessen, for eksempel web server skulle dukke opp igjen. Minneområdet er i virkeligheten ledig og kan straks brukes til andre ting ved behov, selv om det står "bokført" som opptatt. Aktiviteten på swap minnet er vel den eneste "sanne indigator" for "den sanne" minnebelastning. Mener det skal forholde seg slik ..
Avatar billede uffed Nybegynder
22. april 2003 - 11:27 #7
<<langbein>>
..... tjoooo det kan da være du har ret... er der virkeligt ingen andre der kan komme med en forklaring ?

Jeg mener Linux er sguda noget 'alle' bruger.... eller ihvertfald unix...
Avatar billede dank Nybegynder
22. april 2003 - 11:51 #8
Hvad anden forklaring ønsker du end:

1: phpsysadmin virker ikke!
2: For at finde det ram der benyttes skal du lægge tallene sammen.. i dit tilfælde:

Dit ramforbrug er

62MB brugt
160MB fri

Hvilket da er meget normalt?`
Avatar billede uffed Nybegynder
22. april 2003 - 12:07 #9
....takker
Avatar billede uffed Nybegynder
22. april 2003 - 12:07 #10
...svar lige hvis du vil dine point...
Avatar billede dank Nybegynder
22. april 2003 - 12:14 #11
svar