Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. april 2003 - 14:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

politi anmeldelse

Jeg var til fest i går til idag ved en jeg ikke kendte men der blev stjålet meget (var pæn mange personer) men hvis de ikke finder ud af hvem det er så komer det politi anmeldelse på men hvad kan politiet gøre???
Avatar billede kobe14 Nybegynder
19. april 2003 - 14:04 #1
tror det er forkert sted du har postet dette pr0v fx. fri debat.
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
19. april 2003 - 14:05 #2
damn... Du er godt nok uheldig læste også lige dit andet indlæg..
Jeg ved faktisk ikke hvad politiet kan gøre, men du kan jo prøve at ringe til den lokale station og spørge dem ad :D

Held og lykke med det hele ;D
Avatar billede heeelp Nybegynder
19. april 2003 - 14:05 #3
Prøv næste gang med et komma eller et punktum, så er det nemmere at forstå hvad du mener. :o)
Avatar billede mortrr Praktikant
19. april 2003 - 14:05 #4
De kan fx spørge dig om du har set nogen tage noget.
Du har så pligt til at svare ærligt.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. april 2003 - 14:08 #5
men er det noget hvor de skal til alle hjem og rode tingene i gennem eller skal de kun spørve hvor man skal på stationen (fuck er træt af dem der ikke kan holde nallerne fra andres ting)

jeg har bare ikke været nogle steder før hvor det skete mens jeg var der så vil gerne vide lidt om hvad der skal ske
Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. april 2003 - 14:10 #6
hvis jeg fx siger hvem det er og jeg sage jeg vil sige det hvis de ikke sage det vidre så jeg ikke vil få problemer men må de sige det vidre (at jeg har sagt det)
Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. april 2003 - 14:10 #7
(til politiet)
Avatar billede danskweb Nybegynder
19. april 2003 - 14:14 #8
Det danske rets system er så "smart" indrettet at hvis du skal vidne, kommer de navn også frem.

(Hvis du har mulighed for det, må du gerne lige rette stavefejl før du poster indlæg, det er meget svært at se hvad du mener)
Avatar billede virus Nybegynder
19. april 2003 - 14:20 #9
Det som en politianmeldelse normalt gør i sådan et lille "kup" som det sikkert har været, (videomaskine, punge, smykker, osv.) er at du kan gå til dit forsikringsselvskab, uden en politianmeldelse tager det selv samme stor afstand fra en forsikrings anmeldelse.
Avatar billede mortrr Praktikant
19. april 2003 - 14:21 #10
Det kan kun komme hjem til én, hvis de har begrundet mistanke, og kan få en ransagnings-kendelse.

Det med at sige det videre, kommer an på hvilken situation det drejer sig om.
De har ikke tavshedspligt. Men de er almindelige mennesker, så de er til at tale med.
Hvis du ved noget, men helst ikke vil have at den du anklager får det at vide, vil de forsøge at holde det skjult, hvis de ikke får brug for din udtalelse. De vil ikke fortælle det direkte til den anklagede.
De er fuldt ud klar over hvilket dilemma man er i.

Hvis det skulle komme til en retssag kan du være forpligtet til at vidne, og her står man offentligt frem.
Når man ikke kan være anonymt vidne i en drabssag, kan man nok heller ikke ved tyveri. ;-)
Avatar billede klud Praktikant
19. april 2003 - 14:21 #11
Fatter ikke spørgsmålet, men en politianmeldelse er helt sikker hvis ikke alt bliver fundet, og selvom alt bliver fundet, bør det politianmeldes anyway, vedkommende bør jo lære af sine fejl.
P.s politianmeldelsen er også nødvendig, mht. forsikring.
p.ps Der bliver nok ikke tale om vidner i en sådan sag, hvis du fortæller noget til politiet og politiet fanger ham udfra dine forklaringer. (de finder tingene hos ham) bør du ikke være bange, da vidner ikke bliver nødvendige, der er jo reelt ingen skyldsspg. da tingene var hos ham, det er noget andet ved fx. slagsmål og sån hvor det er den ene påstand mod den anden.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. april 2003 - 14:27 #12
det er 2\3 mobil telefoner 1 smadret rude nogle stjålet sprut og det jeg vil kalde "hærværk" der var fx nogle der kogte cacao med pølser og agurk og der var smidt bolsjer\guldkorn ud over det hele og der blev nakket lidt over\under 10 dvd film men jeg har aldrig været til en fest hvor der var problemer men lige nu tinker jeg også det værste da jeg vil lave grafik til 2d/3d spil for fx ea eller andet som jo kan blive ødelagt hvis det nu vil ske at jeg var mistænkt og de andre sage det var mig (kan ødelække mit liv da jeg ikke har haft problemer før da jeg kun er blevet fjernet af politiet 1 gang fra en netcafe men det blev kun til notater (var ikke noget alvorligt) så glæder mig til det her er overstået
Avatar billede danskweb Nybegynder
19. april 2003 - 15:01 #13
Forstår ikke helt. Fordi du er mistænkt kommer det jo ikke på din straffe atest. Men jeg har svært ved at bedømme ud fra din kommentar, om det virkelig er dig der har gjordt det?
Avatar billede klud Praktikant
19. april 2003 - 16:58 #14
hvor gammel er du game tracker, du lyder ikke så gammel.
Men hvis du ikke har gjort noget er der jo ikke noget at være bange for, og der bliver altså taget højde for hvad det er du har gjort, man straffer ikke bare sådan uden videre.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
19. april 2003 - 17:15 #15
jeg har ikke gjort noget og er 17år men hvis der var nogle af de andre fra festen der gav mig skyllen vil det jo blive skrevet på min straffe atest (ødelægge mit liv for noget jeg ikke har gjort)
Avatar billede danskweb Nybegynder
19. april 2003 - 22:12 #16
Er der nogen der kunne have interesse i at sige det var dig? Tror heller ikke du behøver at være nervøs. Du skal også vide, at du jo ikke uden videre bliver dømt, fordi der er et par fyre der siger det er dig.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. april 2003 - 22:16 #17
Det kommer kun på din straffeattest hvis du bliver dømt. Og du bliver kun dømt hvis der af politiet bliver rejst sigtelse. En sigtelse bliver kun rejst, hvis der er beviser.

Der er ingen grund til at være urolig, hvis du ikke har gjort noget.
Avatar billede game_tracker Nybegynder
21. april 2003 - 22:21 #18
puuuuuha :)