Avatar billede perande Nybegynder
18. april 2003 - 23:01 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Sammensætte 42000 Jpeg billeder til videosekvens

Jeg sidder med over 42000 billeder fra et projekt... disse billeder skal nu sættes sammen til en videosekvens, som skal gennemses... Er der nogle der kender et program til dette?? (vil meget gerne undgå at skulle konvertere til *.bmp el ligende)
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
18. april 2003 - 23:13 #1
Du kan lave det hele i Windows movie maker...
kommer nok til at tage noget tid med at sætte alle de billeder ind, men held og lykke
mvh Jeppe
Avatar billede viciodk Praktikant
18. april 2003 - 23:14 #2
Du kan gøre det i VideoMach: http://www.gromada.com/VideoMach.html
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
18. april 2003 - 23:15 #3
Hvis du har xp så ligger Windows movie maker på din computer i tilbehør
Avatar billede raffar Juniormester
18. april 2003 - 23:32 #4
RAD Video Tools kan dette plus en del mere. Kan hentes gratis her  http://www.radgametools.com/bnkdown.htm
Avatar billede perande Nybegynder
18. april 2003 - 23:32 #5
-> jeppea.dk
Windows movie maker acceptere kun, at man hiver et vist antal billeder ind ad gangen.. Det vil simpelthen tage for lang tid (også processer mæssigt <- AV) medmindre du kender en genvejstast til "select all" i movie maker)
Avatar billede perande Nybegynder
18. april 2003 - 23:33 #6
-> viviodk & raffar

Tester det lige :)
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
18. april 2003 - 23:34 #7
perande -> nej, desvære har ikke lavet særligt meget i det.
Avatar billede cdc Novice
18. april 2003 - 23:44 #8
nu har jeg ikke testet pmen så mange billeder kun 100 tumbs, men det kan lade sig gøre i animation shop i paint shop pro.
Man kører efter importen en optimazion wizard og klaver den til avi.

Kan hente en gratis trail på www.jasc.com
Avatar billede hcma Novice
19. april 2003 - 00:25 #9
Easy CD Creator 6  fra Roxio
Avatar billede cgleerup Nybegynder
19. april 2003 - 10:07 #10
programmer som adobe premiere, ulead edit, dazzle fast redigeringssoftware, og så naturligvis de større professionelle redigeringsablæg kan gøre dette. Men ligger du inde med Adobe Aftereffects, kan du også gøre det der.
Avatar billede perande Nybegynder
19. april 2003 - 22:41 #11
-> Raffar
RAD video Tools er noget af det nærmeste jeg endnu er kommet på et brugbart program.. desværre nægter det at lave lister med mere 500 billeder el. ligende :( , derudover melder det osse fejl på mange af billederne, hvorefter jeg er nødt til at lave en ny liste, gemme den for derefter at kunne "samle" dem...

-> Viciodk
Umiddelbart kan jeg ikke gennemskue hvordan man udfører den ønsket funktion i VideoMach... så hvis du kunne gider give et hint...

-> cdc & catbody
Jeg er igang med at finde programmet...

->cgleerup
Jeg har prøvet premiere.. det har osse importeret en delfolder med ca. 3500 billeder i jpeg format... eller rettere den er igang med... opgaven æder processerkraft på den onde måde... men hvordan samler man dem til en film fil?
Avatar billede hcma Novice
19. april 2003 - 23:16 #12
(Adaptec/Roxio) Easy CD and DVD Creator 6.0
har jeg lige købt for en uge siden hos
http://www.pc-netto.dk/
for ca. kr.500,-
I hele denne pakke er der bl.a. et program de kalder DVD-Builder, og dette skulle kunne klare sagen.
Men se lige først beskrivelse på pc-netto's hjemmeside
Avatar billede raffar Juniormester
19. april 2003 - 23:50 #13
perande > Jeg er glad for at mit svar er det der er kommet tættest på en løsning. Det vil nok tage lidt tid at sætte 42.000 pics sammen..

Du kunne måske prøve at downloade en trial på Adobes Premier og lav den om til en mpeg... Her http://www.adobe.com/products/premiere/main.html Det burde klare mosten. Ellers kan du prøve Adobe After Effects her http://www.adobe.com/products/aftereffects/main.html
Håber at du får det løst.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. april 2003 - 14:16 #14
Jeg mener at kunne huske noget om et afkrydsningsfelt ved importdialogboksen i premiere. Det vil sige at du skal navngive dine filer som billede01.jpg eller filnavn01.jpg - filnavn02.jpg osv. (kan autorenames)
derefter skulle premiere kunne importere en række billedere og så selv vide at de skal opfattes som en sekvens.
Avatar billede perande Nybegynder
21. april 2003 - 21:51 #15
mmm... update...

Catbody -> he he, hvis jeg bruger Easy cd/dvd creator 6.0 og importere de 12.000 filer der ligger i en af delfolderne, laver programmet en fil på 55 GB... ha ha... så hvis 12000 billeder giver 55 GB, så vil 42000 billeder fylde 192 GB... lige i overkanten...

->  cdc  Mangler stadigvæk Paint shop pro. arbejder på det...

-> cgleerup ; Hvordan vil du autorename dem? umiddelbart kan jeg ikke se den funktion nogen steder... jeg kan som sagt godt få dem læst ind og listede korrekt.. men hvordan samler man dem....???
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. april 2003 - 22:00 #16
du kan autorename i photoshop 7 via filebrowseren!
og i dette filfælde vil de blive opfattet som én sekvens i premiere, hvorefter du kan rendere sekvensen ud til en samlet fil!
Avatar billede perande Nybegynder
23. april 2003 - 20:43 #17
----> cgleerup :
Tak for det fede tip... nu er det så endelig lykkes mig at rename dem med filbrowseren.. så nu har jeg en delfolder med billederækken 1-12665.jpg, men når jeg importere dem i premiere (filer->import->folder) opfatter premiere dem som enkelte filer og ikke som en sammenhængende sekvens... jeg ved godt at jeg efterhånden har presset appelsinen... burde måske oprette dette som et nyt spørgsmål...
Avatar billede cgleerup Nybegynder
23. april 2003 - 23:00 #18
Vi er her jo for at hjælpe, så vi skal da have løst dit problem...

Det er ganske vidst længe siden at jeg sidst benyttede premiere til at redigere i, men prøv lige at kigge i din filliste i premiere om ikke der udover de mange filer ligger en "fil" som holder alle filerne samlet i en slaks sekvens.

Ellers kan du evt. bruge aftereffects, hvis du er den heldige ejer af dette, importer og eksporter igen til avi, for derefter at importere i premiere. Men det skal altså kunne lade sig gøre direkte i premiere også!
Avatar billede perande Nybegynder
26. april 2003 - 22:05 #19
Tak for alle jeres svar og tålmodighed, cgleerup løb med sejren.. Vi fandt heldigvis en løsning, mens jeg stadigvæk havde hår tilbage på hovede...
Løsning -> rename via filbrowser -> der efter import i aftereffect -> export ti, AVI (12000 billeder, ca. 90 mb.)