Avatar billede doug Nybegynder
20. november 2000 - 08:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Rootlogin

Hvordan kanman logger ind som root på ens linux fra sin telnet?
Avatar billede cc2000 Nybegynder
20. november 2000 - 08:46 #1
du logger ind som almindelig bruger, og så skriver du \"en\" uden \"-tegnene og skriver dit root-password, og så kan du gøre hvad du vil!
Avatar billede steffen Nybegynder
20. november 2000 - 08:51 #2
Normalt anbefales det at bruge \"su\"-kommandoen.

Men hvis du kan leve med et nedslag i sikkerheden kan du, hvis du har en RedHat, slette (eller bare omdøbe) filen

/etc/securetty

, og hvis du sidder på en SuSE, tilrette linien i rc.config (ROOT_LOGIN_REMOTE=yes/no).

Men den allerbedste mulighed i mine øjne er nok at installere SSH hurtigst muligt.
Avatar billede doug Nybegynder
20. november 2000 - 11:13 #3
Tak det virker
Avatar billede dna Nybegynder
20. november 2000 - 11:15 #4
damn...! Det var sq lette point !! lucky steffen !!

dna
Avatar billede steffen Nybegynder
20. november 2000 - 11:36 #5
.. dim-di-dum .. man kan jo ikke gøre for, at man har sjaaaaanchen ..
Avatar billede lojmann Nybegynder
20. november 2000 - 18:25 #6
Jeg ville anbefale dig at bruge SSH, da en telnet forbindelse sender alt, incl. passwords, i plaintext, hvorimod en SSH krypterer det, inden det sendes...