Avatar billede software-maker Nybegynder
15. april 2003 - 11:04 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

Opret Homeserver

Hej.

Jeh vil gerne vide hvordan man opretter en homeserver, hvis i ved det då skynd jer at skrive det til mig.

//Software-Maker//
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2003 - 13:20 #1
Hvad er en homeserver ????
Avatar billede dystopia Nybegynder
17. april 2003 - 20:07 #2
Hvis du tænker på at du vil have egen webserver kender jeg et godt program Easyphp - det er en webserver med php og mysql - installationen går lige så nemt som at installere et spil på maskinen. Det er nemt at gå til, nemt at styre og virker med det samme.
Kan hentes på www.easyphp.org

Johnny
Avatar billede izemate Nybegynder
17. april 2003 - 21:36 #3
vi skal jo også lige vide hvad windows du bruger !!
Avatar billede dystopia Nybegynder
17. april 2003 - 22:40 #4
Jeg bruger selv win XP pro, men har haft easyphp kørende på både win98, og win 2000 pro
Avatar billede software-maker Nybegynder
22. april 2003 - 20:27 #5
Jeg har Windows XP Home Edition
Avatar billede software-maker Nybegynder
22. april 2003 - 20:30 #6
Jeg vil helst have en dansk hjemmeside hvor jeg kan oprette en homeserver.
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 00:01 #7
Det kommer jo an på hvad du skal bruge den til og hvad du kender til selv.
Har du en gammel maskine ligende og påtænker dig at bruge den som server kan jeg anbefalet denne guide: http://www.gnuskole.dk/bog/ de bruger dog linux, men alt er forklaret meget meget forståeligt (det er til nybegyndere i Linux)

Men her kommer du igennem opsætning af:

Softwareanbefalinger
Serverprogrammer
Installation af GNU/Linux
Automatiseret opdatering
Sikring af selvstændige serverprogrammer
Sikkerhedskopiering
Opsætning af en OpenSSH server
Linux som postserver
Linux som proxyserver
Opsætning af proxyklienter
Linux som fil- og printerserver for Windows-maskiner
Samba som fil- og printerserver i et NT-domæne
Linux som server for Linuxmaskiner.
Brugergodkendelse med NIS/YP
Opsætning af NIS på klientmaskinerne
Opsætning af NFS på klientmaskinerne
Linux som webserver
Installation af mod_ssl
Statistik for webserveren
PHP4/MySQL
Udvidelse af webserveren
Webmail
Fjernadgang til dine filer
Linux som ftp-server
FTP-server
Kryptering med SafeTP
Linux som firewall
Disk Quota - hold styr på brugernes diskplads
Dynamisk tildeling af IP-adresser
DHCP-server
Linux som tidsserver
Linux som terminalserver (LTSP)
Gateway

Det burde tilfredstille kravende for selv en krævende hjemmeserver
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 00:07 #8
Efter en kort søgning på google.com (søgte på "opret homeserver") fik jeg disse svar:

http://www.google.com/search?q=opret+homeserver&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&lr=

Hvis det er en "homeserver" din netudbyder har givet dig i forbindelse med dit abonnement skal du kigge på pågældendes hjemmeside
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 18:52 #9
SKAL HAVE EN HJEMMESIDE HVOR MAN KAN OPRETTE EN HJEMMESIDE, OG IKKE NOGET PHP ELLER HVAD VED JEG.
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 19:16 #10
Hvorfor snakker du så om servere?

Ok men kig på den her side:
http://www.natale.dk/gratis.htm

De tilbyder dig at lave din hjemmeside gratis for dig, ellers tjek
http://www.altergratis.dk

de har links til lidt af hvert inde for webprogrammering mv. men jeg tror det bliver svært at finde et sted hvor der ligger en side du så tilpasser.

Det bedste er nok at lære at lave siden selv, og så finde et gratis webhotel på http://www.internetplads.dk
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 19:25 #11
En homeserver ligsom TDC's bare ikke fra TDC okay???
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 19:31 #12
Der gav jeg  dig et link til en søgning på google tidligere, det eneste jeg har fundet i forbindelse med homeservere er hvad div. udbydere har. Så generelt snak med din netudbyder, de fleste har en homserver med i deres løsninger.

Men ellers kig her:
http://www.a-begynder.dk/alt_om_web/webhoteller/webhoteller.htm

Men generelt er det svært at finde noget i den stil, da det er noget man har igennem sin netudbyder
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 19:38 #13
Ikke fra min udbyder!
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 19:46 #14
Så bliver du nok til at lave skidtet selv og finde et gratis webhotel.
Du kan hente et gratis hjemmeside-laver-program der er nemt at gå til og let at bruge (du kan vælge mellem at skrive i HTML eller lave siden i WYSIWYG (ala word mv) du kan hente den her:
http://www.webwriter.dk/

Gratis webhotel kan du finde her:
http://www.internetplads.dk
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 19:49 #15
Du kan vist ikke få pointernet, jeg bad om en hjemmeside hvor man kan og ikke noget program.
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 20:00 #16
Hvis du leder efter et sted hvor siden er lavet for dig, og du bare skal ændre tekst, billeder mv. mener jeg faktisk at SOL har noget i den stil.
Opret dig på:
http://bruger.sol.dk/registrering/reg.fcgi?who=PqbTqQoSIAsAAA-j25M

Der for du både 20 MB til din side samt en emailkonto.
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 20:02 #17
Har lige tjekket deres FAQ ang deres hjemmeside system, det lyder som det du leder efter: " Det er web baseret, hvilket vil sige at alle dine sider og din grafik findes på vores SOL servere, og er tilgængelige for dig med et kodeord (dit login) fra enhver webserver i verden. Når du først har brugt SOL Hjemmesider til at lave din webside, har du en URL, der inkluderer dit brugermavn; eksempelvis http://www.dit-navn.subnet.dk"
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 20:19 #18
For sidste gang! Ikke en hjemmeside! en H O M E S E R V E R.
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 22:09 #19
FOR SIDSTE GANG DU ER ÅBENBART DEN ENESTE I HELE VERDEN DER VED HVAD EN SKIDE HOMESERVER ER! FOLK VILLE KUNNE HJÆLPE DIG EN HEL DEL BEDRE HVIS DU FORKLAREDE HVAD FANDEN DU MENER MED EN HOMESERVER - "DET SAMME SOM HOS TDC" ER HVAD DU HAR SAGT, HVAD TDC HAR ER ET STED DU KAN SMIDE DIN SKIDE HJEMMESIDE = ET WEBHOTEL!!!!! ELLERS HAR DE MULIGHED FOR AT DU KAN LAVE DIN HJEMMESIDE UD FRA DERES SKABELON PÅ SIDEN = DEN SERVICE SOL TILBYDER.
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 22:11 #20
Har vist overnikøbet vist dig hvad resultatet ved at søge på homeserver er, ikk! Det er en service TDC tilbyder deres kunder.
Så hvad fanden mener du du skal bruge?
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 22:17 #21
Jeg skal bare have en ordentlig hjemmeside jeg kan redigere med Frontpage.
SNAK PÆNT HVIS DU VIL HAVE POINT!
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 22:22 #22
Du startede med at råbe :D
Men hvis du bare skal bruge en side du kan redigere med frontpage, hvorfor laver du så ikke selv en side i frontpage, og smider den op på et gratis webhotel? Frontpage har en del skabeloner selv i programmet. Jeg har givet dig links til både gratis webhoteller, til siden altergratis (hvis du kigger derinde har de links til sider med skabeloner du kan ændre på mv, samt links til steder hvor du kan smide dine side, samt links til stort set alt hvad en webmaster behøver. Hvad er det så præcis nu du mangler?
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 22:24 #23
Hvordan på en server???
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 22:26 #24
Hvordan smider jeg den på et webhotel??? Og hvor skal jeg skrive webhotelet henne???
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 22:26 #25
Her er en side med sider lavet til frontpage som du gratis kan hente ned og ændre.

http://www.graficulix.dk/fp-tema/fp-themes.htm

Hvis du skal bruge hjælp til at finde webhotel samt at smide dine sider op på hoteller så hjælper jeg gerne med det.

Hvis du skal bruge en speciel side eller lignende kan jeg snildt lave en side for dig og lægge den ud mv (laver bla. klansider, firmawebsteder mv) men det koster desværre - mine timer som programmør er ikke til salg for point :D
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 22:29 #26
Jeg spurgte om når jeg vælger: Publish website i frontpage, hvor skal jeg indtaste webhotelets adresse???
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 22:33 #27
Har du et webhotel?
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 22:35 #28
Nej. Kan hurtig skaffe det.

Skal jeg bare indtaste adressen på hotelet?
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 22:39 #29
Ok - hvis dit webhotel giver mulighed for FTP - får du i oprettelse emailen et login/password til ftp-serveren samt deres adr på ftp-serveren.

Så bruger du bare et ftp-program, så brugr du den adr samt brugernavn/passwor du fik fra hotellet til at forbinde til deres server, og så smider du bare filerne over på serveren.

Ellers må du se om du kan finde et webhotel der har mulighed for frontpage upload, så burde du kunne gøre det gennem frontpage ved at indtaste den adr du fik oplyst, samt sikkert et navn/password
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 22:41 #30
Her er et webhotel der understøtter frontpage
http://www.internetplads.dk/index.php?action=soeg&side_id=11
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 22:42 #31
Har lige opdaget af dette webhotel der skal du være lærer for at få en konto

Så brug heller FTP til at uploade din side - du burde kunne finde ftp-klienter på enten www.download.dk eller www.download.com
Avatar billede dystopia Nybegynder
23. april 2003 - 22:43 #32
Hos dem her, kan du uploade din side via deres website så du ikke behøver at bruge FTP

http://www.friserverplads.dk/
Avatar billede software-maker Nybegynder
23. april 2003 - 22:44 #33
Tak her er pointerne så.

VISES nok en dag.