Avatar billede thedude22 Nybegynder
14. april 2003 - 15:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brugt Biografudstyr søges

Er der nogle som kender nogle steder hvor man kan købe brugt biografudstyr, f.eks. forstærkere, højtalere filmsplejseren, gamle plakater og meget andet?

Nå nu jeg er her, så kan jeg også ligeså godt spørge efter en gammel 70mm projektor.
Avatar billede lrd Nybegynder
14. april 2003 - 15:55 #1
Avatar billede lrd Nybegynder
14. april 2003 - 15:55 #2
Husk at køb og slag er lukket herinde :)
Avatar billede esbenrt Nybegynder
14. april 2003 - 20:29 #3
Af ren nysgerrighed: Vil du åbne en biograffilmklub, eller er det til privat? Hvad i alverden skal du med en 70mm, når stort set alle film pånær Titanic og den slags kommer på 35mm? Men såvidt jeg ved er de eneste 70mm kinomaskiner i Danmark i Imperial i kbh. og Malling bio

Ud fra nogle af dine andre spørgsmål ser det ikke ud til at du er millionær, så er du klar over at de fleste distributører kræver 700kr i minimumsleje pr. film.
Avatar billede lrd Nybegynder
14. april 2003 - 20:30 #4
Avatar billede thedude22 Nybegynder
14. april 2003 - 22:42 #5
Jeg har vist kommet til at lave nogle fejl i mit indlæg. (Ahhh damn)
Det jeg mente med projektoren var, at det var en 16mm og ikke en 70mm. 70mm har jeg ikke lige råd og plads til, sørgeligt nok. 8-(
Kig derfor på http://www.meopta.cz/history/products/history.phtml?products=projectors16 for at se hvad det er jeg mener

Ang. om jeg vil åbne en biografklub eller om det er til privat?. Det er til privat.

Jeg har faktisk planer om at oprette et firma, som anmelder film. Så en hjemmeside vil der komme op på et tidspunkt, da det er der hvor anmeldelserne ville være. Jeg har allerede 3 gode venner inklusiv mig selv, med i projektet til at anmelde hver deres del. Håber på at det kan gå hen og blive en succes.
Avatar billede esbenrt Nybegynder
15. april 2003 - 01:51 #6
Jeg ved at Odense Universitet havde en del 16mm fremvisere liggende rundt omkring. De funktionelle dele blev samlet i ét apparat af Studenterfilmklubben, men bliver kun brugt sjældent (vi ser kun film på 35mm). Den er dog ikke til salg :P

Men det er da ikke utænkeligt at andre uddannelsesinstitutioner også ligger inde med noget grej de ikke bruger. Men hvis det er for at kunne anmelde film, så sats hellere på at få pressebilletter og den slags. Hvis du overhovedet kan komme i nærheden af spillefilm på 16mm er lyden jo heller ikke ligefrem i top.

Se i øvrigt http://www.uncut.dk/ for inspiration til dit projekt.
Avatar billede thedude22 Nybegynder
15. april 2003 - 10:16 #7
Ja, du har ret i at lyden ikke er særlig god på en 16mm, meeeen det gør skam ikke så meget. (Det er en kitch ting)
Det kunne bare være lækkert at have en rigtig gammel projektor stående.
Avatar billede Torbenh Praktikant
29. december 2018 - 01:37 #8
@thedude22
Fik du gang i dit projekt og fandt du udstyret på http://papkassen.dk eller på http://uncut.dk ?
Og hvis du fik gang i projektet, hvor lejer du så relativt nye film?