Avatar billede thedude22 Nybegynder
14. april 2003 - 01:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Et semiprof videokamera

Hej alle.

Nu er det såd'n at jeg går og overvejer at købe et videokamera. Så var det at jeg kom i tanke om noget.
Nu vil jeg jo gerne have mine filmprojekter på et så højt niveau(prof) som muligt, altså semiprof. Men hvad mærke skal jeg vælge hvis jeg vil have en rigtig god kvali. Det skal også være så jeg kan skifte lenser, og så jeg også kan skifte mellem 4:3 og 16:9.
Kan man få såd'n et kamera som jeg snakker om, til under 7000 kr, da det er omkring det prisleje jeg har tænkt mig at begå mig i?
Avatar billede knudgert Nybegynder
14. april 2003 - 03:58 #1
Til kr. 7.000 får du hverken helt halv et semiprofessionelt videokamera og slet ikke med udskifteligt optik, så er det helt andre priser vi snakker om.

Et kamera, jeg vil kalde semiprofessionelt er Canon XM 2 til kr. 24.000 http://www.bingofoto.dk/BINGO_FOTO/siderne/topmenu/produkter/Video/Video.htm
men der er ikke udskifteligt optik. Semiprofessionelt fordi der bruges 3CCD sytem.

Et andet godt kamera omkring det prisleje du tænkte på kunne være Sony DCR-PC 8, som er et virkelig godt kamera, men ikke professionelt på nogen måde. kr. 8.000 http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/Product1.asp?VareID=652&Node=4
Avatar billede Beach Mester
14. april 2003 - 04:01 #2
Du skal nok ikke regne med af få noget der bare lugter af prof. grej til 7K!
Vil nok nærmere regne med at du skal i gang med opsparingen og starte med at kigge med når bankbogen runder 20.000,-
Du får intet seriøst under den pris. Der findes rigtig mange muligheder inden for DV kamera i dag, som også laver rigtig flotte billeder, men det er ikke mindet på andet end rent amatørbrug.

Hvis du vil lugte lidt til de søde sager, så prøv at smutte en tur ind her:
http://www.panasonic-broadcast.com/_web/index.cfm?uuid=94712F703C814CA5A5392B579C949AAA
(det hele skal med)
Priserne starter så vidt jeg husker ved 59.000,- excl. moms, men så kan du også komme i krig med det helt rigtige udstyr.

Men brug din tid på at se efter et godt DV kamera, glem alt om at kunne skifte optik (ikke linser, det er noget man køber hos en bager *S*) og leg med det ind til du har udtømt de muligheder der ligger i det.

//Beach
Avatar billede Beach Mester
14. april 2003 - 04:03 #3
--->knudgert
Hi hi, det var vi da vist ret enige om:-)

//Beach
Avatar billede knudgert Nybegynder
14. april 2003 - 04:24 #4
>beach
Ja, såmænd ;-)