Avatar billede agony3 Nybegynder
13. april 2003 - 10:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

muligvis defekt strømforsyning

Jeg her en 300w Standard Noise Control PSU strømforsyning. Der er nu sket det at så snart jeg sætter strøm til min PC så hopper rummet relæ fra. Noget siger mig at det er strømforsyningen. Hvad siger i ???
Avatar billede fromsej Praktikant
13. april 2003 - 10:30 #1
Det relæ der hopper fra er det HFI-relæet?
Så har du en afledning til "jord" i din installation, prøv at sætte en lampe til stikkontakten, der hvor du normalt sætter din PC til.
Prøv at sætte PCén til i en anden stikkontakt.
Hvis 1. ikke får relæet til at falde men 2. gør, så er det din PC strømforsyning.
Avatar billede agony3 Nybegynder
13. april 2003 - 10:33 #2
Tror nok det er HFI-relæ. En lampe virker fint i det stik, og hvis jeg sætter min pc til et stik i et andet rum så hopper det rums relæ fra.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. april 2003 - 10:35 #3
Så er det din strømforsyning.
Avatar billede agony3 Nybegynder
13. april 2003 - 10:38 #4
øv øv og atter øv. Nu troede jeg lige jeg skulle spille wc3 hele påsken. :o(
Tak for hjælpen.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. april 2003 - 10:39 #5
Tak for points.
du kan prøve at pille den ud og åbne den.
Det kan være en bagatel, men husk at pille ledningen ud af stikkontakten først.
Avatar billede agony3 Nybegynder
13. april 2003 - 19:32 #6
fromsej << hvad skal jeg da kigge efter?
Avatar billede agony3 Nybegynder
13. april 2003 - 19:32 #7
fromsej << tror ikke jeg åbner noget da der endnu er garanti på
Avatar billede fromsej Praktikant
13. april 2003 - 20:13 #8
Hvis der er garanti på, skal du ikke pille ved noget.
Det man kunne kigge efter var en ledning der var i klemme, eller måske brændt i isoleringen.
Avatar billede agony3 Nybegynder
13. april 2003 - 21:34 #9
Den lugter faktisk lidt brændt.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. april 2003 - 11:55 #10
Hvis den lugter brændt, så er den brændt.*S*