Avatar billede sen8or Nybegynder
13. april 2003 - 00:25 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Site vurdering

Endnu et CS clan site, der ønsker kritik og ros.

Da min computer ikke længere er webserver (nu er den hosted) så er det måske tid til nytænkning !

Så en anden der bad om en karakter-givning på 13 skalaen - kunne også være morsomt her.

Godt og skidt, alt er velkomment - det skal blot være seriøst og gerne dybdegående !

Den skal udelukkende ses i Internet Explorer, så ingen kommentarer om NetScape og dets lige =)

Adressen: www.siq.dk
Avatar billede sen8or Nybegynder
13. april 2003 - 00:28 #1
... og nogle af linksene virker ikke, da sitet lige er flyttet - dette skal heller ikke kommenteres !
Avatar billede fangel Nybegynder
13. april 2003 - 10:42 #2
1) selv om du ber om at de ikke skal komme, så synes jeg altså at det er en af de største fjler ved siden... desuden går der ganske godt for Mozilla er rendre siden...

se følgende ex...
Mozilla 1.3: http://exp.mfa.ath.cx/exp339927_1.png
IE 6.0: http://exp.mfa.ath.cx/exp339927_2.png

2) jeg har en personelig mening på at der skal komme en anden tekst i status baren, jeg hader det... man kan ikke se hvor linket peger hen, og man har derfor ikke en anelse om hvad den næste side hvil indeholde... dette ville jeg i hvert fald fjerne

3) hent / lav jeres eget forum... det er altså ikke sejt med et hosted forum... kan se at du har mulighedden for at bruge ASP, så gør det dog... har også set at i har en webcoder som member... brug fx ham...

det var umidbart lige det...

Morten
Avatar billede alexander_j Nybegynder
13. april 2003 - 10:46 #3
Jeg blev lidt skræmt, da jeg kom ind på siden, men det jeg blev skræmt af handler alt sammen om smag!

Din 'menukasse' går ligesom ind over topbanneret det ser ikke godt ud! Måske en skyggeeffekt eller lignende kunne gøre det!

Farvesammensætningen er alt for hidsig efter min smag - og tager alt for meget af opmærksomheden, som jo ellers gerne skulle ligge på den udemærkede tekst!

Siderne er alt for ens - et logo/tegning eller et eller andet der sagde, at nu handlede det om fx lyd ville muntre op!

Min karaktergivning er helt klart baseret på smag - så du får 9 for indhold og 6 for layout!
Avatar billede ban_me Nybegynder
13. april 2003 - 10:49 #4
Lav nogle andre knapper
Avatar billede sen8or Nybegynder
13. april 2003 - 18:22 #5
dea_pg:
Ja den kan ses i Mozilla, men 98% ad mine besøgende har IE (og 90% af disse 6.0) !

Jeg kan selv god lide teksten i statusbaren - og der står faktisk, hvilken side man kommer hen på, blot ikke urlen !

Du har fuldstændig ret i forummet - det skal nok komme, når det er færdigt =)

alexander_j:
Jeg er selv vild med måden, menukassen går op over logoet - mange andre synes også det ser smart ud =)

Farvesammensætningen er rettet mod målgruppen (CS-spillere), hvor disse farver er gennemgående IMHO !

Du har måske ret i logo/tegning - dette skal overvejes !

plum:
Hvilke knapper er det egentligt du taler om ? Dem i højre link-bar ?
Avatar billede raffar Juniormester
13. april 2003 - 18:29 #6
Først vil jeg sige at du kan gøre siden meget bedre ved at kæle lidt for detaljerne.

1) Jeg ville lave en top der var mere iøjenfaldende. dvs. mere klar. Det virker som om det hele løber sammen og man har desuden lidt svær ved at se at der står 'Counterstrike'. Endvidere kunne du også indflette 'sIQ' med i top banneret så det ikke står i orange. Det vil gøre toppen mere hel!

2) Du kunne evt. lave en mere synlig opdeling af menuen. Enten ved at overskrifterne i en anden farve end menupunkterne eller ved at lave nogle kasser for de enkelte sektioner. Jeg mener dog ikke at du skal lave en gif's baseret menu. (Nok fordi jeg selv er stor tilhænger af Tekst alene :) )

3) Kasseene/boxene i midten på forsiden etc. kunne evt. laves i en lysere orange nuance. Det vil få teksten mere iøjenfaldende. Arbejd lidt med farverne.

4) Kasseene/boxene burde også ekspandere i forhold til brugerens skærmstørrelse. Nu er de lavet til at fitte 800x600, og til det er de fine. Problemet er bare når man kommer mer 1024x768 eller derudover. Så kommer der en del luft mellem sektionerne på siden.

5) Jeg er af samme holdning som 'dea_pg' - der kommer en tekst i Status baren der gør det umuligt at se hvor linket peger hen. Ikke specielt brugervenligt efter min opfattelse. Du kunne f.eks. sætte en 'Title' på linkene i stedet. det ville også hjælpe brugeren.

I det hele taget synes jeg at siden er god. Det er lidt er kraftigt kulørvalg der kan dæmpes ved at implementere lidt vagere kulører i enkelte sektioner. Designet er til et 8 i mine øjne mens indholdet er fyldestgørende og ligger på 10.

Held og lykke med opdateringen.
Avatar billede sen8or Nybegynder
15. april 2003 - 17:23 #7
dea_pg og alexander_j vil i være så venlige at svare, så i kan få jeres del af lagkagen ?

Tak for svarene - når de to ovennævnte 'svarer' vil pointsene fordeles således (efter hvem kom først til mølle princippet):

dea_pg får 70 point, alexander_j får 65 point og raffar får 65 point !

Med venlig hilsen
Steffen E. Nielsen
Avatar billede fangel Nybegynder
15. april 2003 - 18:57 #8
svaa'r
Avatar billede alexander_j Nybegynder
15. april 2003 - 21:25 #9
ok da! ;-)