Avatar billede finmand Nybegynder
11. april 2003 - 10:30 Der er 9 kommentarer

Skrifttype i Word

Hej

Når en skrifttype (frutiger) står i Word's oversigt over skrifttyper, er det så ikke meningen at den er til brug ved udskrift på linje med Times?

Venligst
Finmand
Avatar billede soulmand Nybegynder
11. april 2003 - 10:38 #1
jo
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. april 2003 - 10:40 #2
Jo hvis din printer er bare rimelig ny, men ved fejlopsætning af printer eller hvis printeren ikke supportere skrifttypen (er så gammel at den skal have support for en skrifttype for at kunne skrive den) så kan du godt komme ud for at den skriver med en anden skrift en den du har på skærmen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2003 - 10:41 #3
Enig - men har man rigtig mange fonte, har jeg oplevet at fonte der ellers er installeret, ikke vil vises i word. Jeg har ikke fundet en kur endnu...
Avatar billede finmand Nybegynder
11. april 2003 - 10:47 #4
Okaj...tak Ole Madsen. Det er nok problemet med min computer så, for skriften bliver slet ikke udskrevet, Times teksten gør!
Avatar billede soulmand Nybegynder
11. april 2003 - 10:58 #5
hov - misforstod du ikke lige noget !?
<snip>Når en skrifttype (frutiger) står i Word's oversigt .....</snip>
..i så fald hvis du kan se fonten i Word menu, er forklaringen nok mere i retning af det svar fra bufferzone som du lige har afvist ?

(Grunden til at du får udskrift med Times er vel at den er sat til standardskrifttype - og når printersoftwaren ikke vil give dig eks. Frutiger må det være et driveropdateringsproblem/forældet printer måske.)

Hvis du vælger se udskrift hvilken type skrift vises så ?
- og hvad er det for en printer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2003 - 11:02 #6
Den havde jeg sørme også overset.....

Jo, hvis den står i WORD´s oversigt, og den i øvrigt pænt skrives i dokumentet, så skal den dællemig også komme på printeren.

Til nød kan du have en tarvelig printer, der af en eller anden grund ikke kan håndtere fonten.

Kig en tur i printeropsætningen, og se om ikke du kan finde et felt der hedder noget i retningen af "Print TrueType som grafik".

Det kan formentlig løse problemet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2003 - 11:06 #7
Jeg kan se i min egen driver, at de der kalder det "Send TrueType as Bitmaps".

Hvilken printer har du, og bruger du PostScript eller PCL driver?
Avatar billede finmand Nybegynder
11. april 2003 - 11:35 #8
Det er en HP LaserJet 4050 Series PS. I "Vis udskrift" kommer skriften med.
Jeg ved INTET om drivere, og kan ikke rigtig begynde at rode i den da det er en printer der er tilsluttet mange computere og som sådan tit i brug.
Men jeg vil forhøre mig hos vores teknisk ansvarlige, for det virker klart som en fejl i printeropsætningen.
Mange tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2003 - 12:08 #9
Hmm - jeg er ikke så god til PostScript.

Men prøv da at få den samme printer installeret, bare med PCL5e driveren i stedet. Det kan sagtens lade sig gøre at have 2 drivere der peger mod den samme fysiske printer. Jeg er MEGET sikker på at du med PCL5e driveren ville komme over problemet.

PostScript bruges primært af grafiske programmer.

Word har det MEGET bedre med PCL driverne.