Avatar billede neodude.com Nybegynder
17. november 2000 - 13:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør jeg?

Hej,

Jeg har Photoshop, men kan ikke få mit arbejde ud i HTML format... hvorfor vil den ikke lave HTML ligesom Frontpage gør det?

Jeg skulle megte gerne snart have åbnet min side, så det ville være alletiders med noget hurtigt hjælp!

Desuden, hvorfor vil Internettet slet ikke vise mine billeder?
Avatar billede keysersoze Guru
17. november 2000 - 13:23 #1
funktioner -> Internetindstillinger -> avanceret -> marker \"vis billeder\" under multimedier
Avatar billede keysersoze Guru
17. november 2000 - 13:24 #2
mht html... så gem bilederne i jpg eller gif, og brug så evt Frontpage til at sætte det op på en side.
Avatar billede dellestink Nybegynder
17. november 2000 - 13:26 #3
Front Page sparker røv, men jeg foreslår nu at vi dikuterer hvaleristedet........
Avatar billede johannesen Nybegynder
17. november 2000 - 13:28 #4
Hvaler er seje!
Avatar billede Jman Praktikant
17. november 2000 - 13:34 #5
photoshop er ikke et internet-profuktionsværktøj og du kan derfor ikke få noget ud i html-format. Du kan lave en masse objekter/grafik til en html-side, men det skal stadig hentes ind i et værktøj, der kan lave html - eksempelvis Frontpage
Avatar billede neodude.com Nybegynder
17. november 2000 - 13:38 #6
Men jeg har før kunne lave HTML filer med Photoshop... kan bare ikke huske hvordan jeg gorde!!!
Avatar billede limemedia Nybegynder
17. november 2000 - 13:39 #7
superior >> photoshoppen kan godt gemme inkl. html design...
Avatar billede Jman Praktikant
17. november 2000 - 13:46 #8
Det kommer an på hvilken version vi snakker om
Avatar billede neodude.com Nybegynder
17. november 2000 - 13:46 #9
Desuden gider jeg ikke at bruge Frontpage, da det er Microsoft som har lavet det... og jeg er Mac bruger!
Avatar billede neodude.com Nybegynder
17. november 2000 - 13:48 #10
PS 5.5
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
17. november 2000 - 14:12 #11
Du skal over i ImageReady og lave det. Så siger du \"save optimized as ...\" og vælger hvad du vil have gemt.

Det der er smart er slices, ellers laver den jo bare en ganske simpel side med et billede
Avatar billede neodude.com Nybegynder
24. november 2000 - 13:31 #12
Takker... det var ImageReady jeg brugte sidst :o)
Avatar billede zpaw Nybegynder
02. januar 2001 - 22:07 #13
Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtig så er dette svaret: Lav dine billeder om til Jpg eller gif filer. I Photoshop gøres det sådan her: Files> Save a Copy.
Så bruger du f.eks. Frontpage til at indsætte dit billede på siden.

Hvis du vil lave GIF billeder i Photoshop skal du gøre sådan her: Files> Export> GIF89a Export > OK.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
03. januar 2001 - 00:49 #14
zpay > Få fat i PhotoShop 5.5