Avatar billede rudi1234 Nybegynder
08. april 2003 - 13:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kovertere .mp3 til .aac

Jeg mangler et (helst gratis) program der kan konvertere mp3-filer til .aac (Advanced Audio Coding). Har prøvet dbPowerAmp, men det kræver en udvidet "PowerPack", og den koster penge... :o)

Er der nogle der har et godt tip til et gratis program?
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
08. april 2003 - 13:15 #1
Prøv f.eks. EncodeIT 0.1 fra www.download.com Den kan konvertere fra og til forskellige formater.
Avatar billede hcm Nybegynder
08. april 2003 - 13:16 #2
Avatar billede frost11 Nybegynder
08. april 2003 - 13:21 #3
jeg er ret sikekr på at cdex IKKE kan konvertere fra mp3 til acc (direkte)
jeg fandt en side på nettet hvor der står at acc ikke er bagudkompatibel med mpeg 1,2 og 3dvs sige at man ikke kan bruge en mp3 afspiller til acc alt dette skyldes at frauenhoffer instituttet i tyskland som har rettighederne til acc kræver penge for hvert stykke software der vbliver solgt så desværre tror jeg ikke du kan finde et gratis stykke software til dit formål

se nedenstående link
http://www.dukebox.com/aac.php
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
09. maj 2003 - 09:17 #4
Frost11: Skriv et svar hvis du vil have points. Jeg tror du har ret...!
Avatar billede claus_jac Nybegynder
04. juli 2003 - 13:49 #5
Jeg ved godt, at det ikke lige er det du vil høre, men konvertering fra mp3 til aac er altså ikke specielt godt, medmindre dine kildefiler er encoded i min. 256kbit vbr.

ellers prøv at tage et kig på www.hydrogenaudio.org i deres forum er der adskillige veje til at konvertere. (alternativet er dekod til wav og lav dem om med aacenc via enten EAC (www.exactaudiocopy.com) eller en nyere udgave af nero med psytelaac plugin fra neroplugins.cd-rw.org

(håber det hjælper!)

Claus
Avatar billede waite Nybegynder
05. oktober 2004 - 23:49 #6
I nokia PC Suite ligger der en konverter