Avatar billede zaq1 Nybegynder
17. november 2000 - 00:16 Der er 7 kommentarer

SCSI-CD synkronisere dataoverførsel i W2K?

Jeg har en Adaptec 29160 SCSI-controller, 2 SCSI-HD´s, 1 UltraPlex 40max Cd-rom, 1 PlexWriter 12/4/32  og 1 Pioneer 303 DVD alle SCSI.
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg slår synkroniseret dataoverførsel til for mine CD/DVD-enheder under W2K?

Termineringen fejler ikke noget, sync. transfer er slået til i SCSI-bios. Jeg kører med nyeste ASPI-layer, drivere, updates osv.
Jeg kan godt slå det til og fra på mine SCSI-HD´s under W2K.
Fungerer fint under W98(dual-boot)

Alle mine cd/dvd-enheder kører med under 1/4 hastighed under W2K. :(
Avatar billede cokeman Nybegynder
17. november 2000 - 07:07 #1
Prøv:

Åben Denne komputer.
Højre mus på \"drev c\", vælg egen skaber.
vælg fanebladet \"Hardware\", vælg HD\'en, og tryk på egenskaber.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. november 2000 - 07:10 #2
Nu var det jo CD/DVD som var problemet .. HD\'erne virkerede fint.
Avatar billede cokeman Nybegynder
17. november 2000 - 07:18 #3
Sorry, så skal du have fat i Adaptec, da dette styrer fra Driveren, og ikke fra registery
Avatar billede zaq1 Nybegynder
17. november 2000 - 08:09 #4
Har haft fat i Adaptec
Avatar billede zaq1 Nybegynder
17. november 2000 - 08:22 #5
De siger, at hvis man har sat sync. transfer op i SCSI-bios´en, er det ikke deres ansvar at windows ændrer dette. Desuden har checket registry i W2K, den benytter ikke adaptecsdriver til cdrom-drev, men bruger istedet standard cd-driveren cd.sys.

Derfor kontaktede jeg Microsoft, det kunne jeg godt have sparet, de foreslog, at jeg kontaktede cdrom producenterne for drivere. I desperation gjorde jeg dette, hvilket plextor selvfølgelig nægtede var deres problem.
Avatar billede steffen Nybegynder
17. november 2000 - 10:22 #6
http://www.adaptec.com/support/overview/asc29160.html#drivers

Hvis ikke du kan sætte sync. op på denne driver, er eneste mulighed nok at sætte CD/DVD-drevene på en streng for sig selv, og således sætte hele strengen sync?
Avatar billede zaq1 Nybegynder
17. november 2000 - 11:08 #7
Alle enheder på scsi2-kablet er sat op til sync. transfer i SCSI-bios´en. Jeg har tilføjet DisableSynchronousTransfer=0 til SCSI-driveren i registry(dvs. enable sync. af alt), men det hjælper ikke noget når SCSI-CD/DVD-enhederne bruger cd.sys som driver. Tak for gode forslag, men de er prøvet :)