Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2003 - 13:17 Der er 19 kommentarer og
3 løsninger

W98 som printsrv og w2k klient virker ikke.

Jeg kan ikke få en driver til min canon LBP 460 i w2k. Har prøvet andre canondrivere (lbp660, 800, 320 +flere)= intet virker.
Jeg har derfor installeret printeren på en w98 pc som jeg har shared....Men
Når jeg vælger connect fra w2k så forsøger den at installere driveren som ikke findes.
Kan jeg ikke tvinge den til at printe via w98 pcén alene?
er der evt. andre muligheder?
Avatar billede kenp Novice
07. april 2003 - 13:23 #1
er den ikke indbygget i win2k de drivere?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2003 - 13:28 #2
Nej driveren findes kun til w98. Jeg har mailet til canon for at få en driver eller om der var nogle men de giver microsoft skylden for ikke at supplere nogen...
Avatar billede kenp Novice
07. april 2003 - 13:30 #3
men nej du kan ikke tvinge den til at printe via w98 alene! beklager, den skal indstalleres på din win2k for at du kan printe ud.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2003 - 13:33 #4
Kan man så ikke directe mit document til w98 maskinen og få den til at printe herfra evt. via script?
Er der ikke andre muligheder? Hjælp
Avatar billede kenp Novice
07. april 2003 - 13:56 #5
jooo så kan du lave print til fil (så får du en prn fil) som du så kan printe ud på win98!

Eller gem dokumentet og så åbne det fra win98 også printe!
Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2003 - 14:04 #6
hvordan laver jeg en print til fil og hvordan funker det?
Avatar billede rosted Nybegynder
07. april 2003 - 14:11 #7
Men print til en fil skal jo så stadig være via den rigtige driver, og den findes jo ikke. Det kan godt være jeg har misforstået det, men jeg tror ikke det kan lade sig gøre.
Avatar billede kenp Novice
07. april 2003 - 14:16 #8
når du trykker ctrl-p så er der et lille felt hvor du kan sætte et flueben i print til fil.

Men der skal være en printer indstalleret.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2003 - 14:16 #9
rosted=kenp? du svarer som kenp
Avatar billede mikef Nybegynder
07. april 2003 - 14:16 #10
Det kan ikke lade sig gøre, netop som rosted skriver.
LBP 460 er optimeret til udskrivning fra W9x, og udfører mange af tingene direkte uden at windows behøver at blive blandet ind i det. Da de strukturen i printerdriverne er meget forskellig mellem W9x og W2K, så har Microsoft valgt ikke at implementere denne (og en del andre) printer.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2003 - 14:21 #11
Kan man lave et script der sender dokumentet til w98 pcén og derefter udskriver.Nogle forslag?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2003 - 14:49 #12
Skal jeg evt. lukke spm og oprette nyt om min prinscript?
Jeg har lavet et script der kopierer et dokument til c:\dokumenter.
Derefter vil jeg få det printet med en.
print \\servername\share\*.doc  men den siger at den ikke kan connecte til lpt1 porten.
Skal porten net uses i scriptet? eller hvad
Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2003 - 15:42 #13
Deler lidt point ud som Tak for hjælpen, selvom jeg ikke fik problemet løst.
Hvis kenp og mikef lægger svar lukker jeg spm. og opretter nyt til at lave et script som kan løse problemet, er det mon muligt med et script?
Avatar billede kenp Novice
07. april 2003 - 15:43 #14
jamen så lægge jeg et svar, jeg ved desværre ikke om det er muligt med et script.
Avatar billede kenp Novice
07. april 2003 - 15:44 #15
ups
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2003 - 17:01 #16
Prøv med en af disse drivere: HP Laserjet IIP,HP Laserjet IID.
Se dette link: http://www.ntavados.net/?MenuAction=3&FuseAction=20
Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2003 - 17:19 #17
ok prøver
Avatar billede serverservice Praktikant
07. april 2003 - 17:45 #18
prøvet lbp 800 og hp laserjet 4. den skriver heroglyffer nu.
Finder lige hp laserjet II til w2k..
Avatar billede mikef Nybegynder
07. april 2003 - 18:28 #19
LBP460 er ikke laserjet kompatibel - ellers er det et godt skud, da de fleste nyere printere supportere et pcl format, som acceptere de gode gamle ljII kommandoer
Avatar billede rosted Nybegynder
07. april 2003 - 19:20 #20
dannyboyd>
"rosted=kenp? du svarer som kenp" hvad pokker betød det?
(og jeg er ret sikker på at det passer det jeg skriver)
Avatar billede serverservice Praktikant
08. april 2003 - 00:40 #21
Tak for linket tpo!
Nu har jeg endelig fundet en løsning jeg kunne bruge efter utallige forsøg. Jeg har også mailet med normanden på linket fra Tpo.
Jeg brugte en hp laserjet 2000 - det virker.
I andre får også lidt for hjælpen på forståelsen.
Det er dog en gru at canon stadig påstår at det ikke kan lade sig gøre med en driver til printeren i w2k.
Jeg tror ikke canon gider bruge tid på små hjemmeprintere - eller tar jeg fejl? Man kan vel ikke gøre andet end ikke at købe canon igen..
Men nu kan jeg printe uden at genstarte i w98.
Hvor er eksperten fed!
Avatar billede serverservice Praktikant
08. april 2003 - 00:44 #22
Rosted, det var vist en misforståelse før.