Avatar billede goofy75 Nybegynder
07. april 2003 - 11:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

BrevFlet på én side...

Jeg skal lave nogle kongresmærker, i ved nok sådanne nogle små 'kort' man sætter på brystet for at se smart ud til eks. kurser...

Jeg har et regne ark med alle mine navne, men jeg kan altså kun få WORD til at flette ét navn pr. side, skulle gerne skrive 12 navne ud pr. side, et navn pr. tekst box jeg har lavet -så er spørgsmålet, kan man det?
-Eller skal man evt. lave det pr. side og så måske sige jeg vil printe 12 sider pr. ark?
Avatar billede Inge Nybegynder
07. april 2003 - 11:44 #1
Jeg mener du skal flette til etiketter, opret et etiket ark med det antal rækker og kolonner du vil have. (Et etiketark i word er bare en simpel tabel)
Derefter vælger du flet til etiketter
Avatar billede goofy75 Nybegynder
07. april 2003 - 12:26 #2
Ehhh den funktion kender jeg ikke lige -hvor finder jeg lige den?
Avatar billede Inge Nybegynder
07. april 2003 - 13:05 #3
I wordXP under Funktioner - breve og forsendelser - Guiden brevfletning - Vælg dokumenttype Etiketter - Etiktindstillinger - find eller opret et etiketark der har de dimensioner du ønsker- Vælg modtagere - find og marker dit regneark - Indsæt de elementer du vil have på etiketterne - husk at opdatere alle etiketter - Gennemse og til sidst Afslut brevfletningen, derefter kan du skrive det dokuemnt ud du har på skærmen
Avatar billede sejlermikkel Nybegynder
07. april 2003 - 13:19 #4
Hvis du f.eks. har alle de navne, titler mv. du skal bruge i et Excel-regneark kaldet data.xls gør du følgende i Word:
I Word 97 vælger du Funktioner->Brevfletning...
Så kommer der en Flethjælp pop-up med tre dele.
Under 1 Hovedokument vælger du Opret->Adresseetiketter f.eks. i et Nyt dokument
Under 2 Datakilde vælger du Hent Data->Åbn datakilde... og vælger filesn med data f.eks. data.xls. Du kan så indsætte fleterne på "etiketterne"
Under 3 Flet Data med Dokument trykker du på Flet og vupti - arket er dannet.
Nu kan du så skrive ud på f.eks. et ark karton og klippe de enkelte kongresmærker ud.