Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2003 - 11:20 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Køb af digitalkamera

Jeg har besluttet, at tiden er inde til at udskifte mit efterhånden aldrende digitalkamera.

Men hvad skal jeg købe?

Jeg vil bruge maximalt 2000,- på et kamera.

Mine krav er:
- rimeligt "handy" (det skal helst kunne ligge i en jakkelomme)
- min. 2 megapixel
- rimelig billedkvalitet

Jeg har kigget på de prisbillige modeller fra Trust og Medion. De ser for det første lidt store ud, og for det andet får de en meget svingende kritik.

Lige nu hælder jeg mest til et brugt Canon Ixus V2. Jeg har set dem brugt til mellem 1350,- og 1800,- (jeg har intet imod at købe brugt).

Men hvad vil i anbefale?
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. april 2003 - 11:24 #1
har du prøvet at søge her på eksperten. Syntes det har været oppe mange gange de sidste par måneder og enda i den prislege ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2003 - 11:36 #2
ja... men jeg er ikke blevet klogere af de mange indlæg.

Dette spørgsmål går primært på, om det er fornuftigt at købe et brugt Ixus, eller der er et bedre alternativ.
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. april 2003 - 12:02 #3
okay kan ikke være med der, har kun erfaring med olympus. Men det har du sikkert set i de andre spørgsmål.
Avatar billede popsy Novice
07. april 2003 - 14:55 #4
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324637963
Jeg har det her, og er supertilfreds. Det har ganske vist ikke optisk zoom, men det fungerer helt kanon! Hvis du vil gå en smule over de 2000, kan du købe det med dockingstation, der oplader batterierne, samtideg med at den overfører billederne til harddisken.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2003 - 18:09 #5
Hvad er dimensionerne... umiddelbart ser det lidt stort ud. ét af mine krav er jo netop at det skal være lille. :)
Avatar billede popsy Novice
07. april 2003 - 18:27 #6
højde.: 6,5 cm
bredde.: 10,5 cm
dybde.: 5 cm (Tykkelse)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2003 - 23:04 #7
Jeg tror jeg vil finde et sted hvor jeg kan se det "in natura" i morgen... :)
Avatar billede bredker Nybegynder
07. april 2003 - 23:13 #8
Avatar billede popsy Novice
07. april 2003 - 23:22 #9
Lol Nanoq, var lige ved at skrive at jeg kunne tage et billede af det, sammen med en tændstikæske eller lignende. Men så kom jeg til at tænke over, hvordan det lige er man tager et billede af sit kamera??? :)

Godnat:)
Avatar billede bentn Nybegynder
07. april 2003 - 23:27 #10
foran et spejl måske :)
- ellers hvis du har et webcam kan det jo bruges.
Avatar billede popsy Novice
07. april 2003 - 23:32 #11
Heh, havde sq glemt at jeg havde webcam :)
Tog et billede sammen m. en pakke cigaretter, billedet er her.: http://www.clan-ffj.dk/kodak.jpg
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2003 - 23:38 #12
jammen dog ;)

det ser jo ikke så skræmmende ud.. Men hvordan er det, set i forhold til Ixus'en? :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2003 - 23:46 #13
bredker, kender du til kameraet? - for der er masser i den prisklasse. De fleste er noget skrammel.

Er du 100% sikker på det er "ægte" 2.1 megapixel?

Kan du finde nogle troværdige reviews? (jeg har søgt, men finder ingen).
Avatar billede bredker Nybegynder
07. april 2003 - 23:49 #14
det var bare et jeg faldt over tilfældigt lige inden jeg så dit spm og kunne lige så godt give dig et link
jeg kender ikke dette , har selv et canon
Avatar billede popsy Novice
08. april 2003 - 00:25 #15
Hmm, min makker har ixus'en. Og jeg må da indrømme at det føles af mere kvalitet, det er jo pakket ind i et metalhus, og Kodak er af plastic. Ydermere har ixus jo dansk menuer, hvor kodaks er på engelsk.

Men det er jo også en lidt anden prisklasse :)
Avatar billede popsy Novice
08. april 2003 - 00:27 #16
Mht. det der på papkassen står der jo direkte at de 1600 X 1200 pixel er "interpolated"
Avatar billede NanoQ Nybegynder
08. april 2003 - 00:32 #17
Det er en anden prisklasse ja... men som nævnt har jeg intet imod at købe brugt... og her kan Ixus V2'eren jo nemt fåes for under 2000. Spørgsmålet er så, om jeg skal foretrække et brugt Ixus eller et nyt CX4200 :)
Avatar billede popsy Novice
08. april 2003 - 07:12 #18
Tjaaa, jeg tror nok at jeg ville vælge ixus, såfremt det kan anskaffes for omkring de 2000,-!