Avatar billede greatdane Nybegynder
04. april 2003 - 12:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Knap til uønsket mail

Jeg får desværre en del uønsket mail (spam), og jeg bruger derfor en del tid på at højreklikke og markere den pågældende afsender som uønsket.

Kan man på en eller anden måde lave en knap i Outlook XP, så man i indbakken kan markere alle de uønskede mails og trykke på knappen, og så bliver afsenderne sat på listen over uønskede afsendere, samtidig med at mailen bliver slettet?  Det vil være i orden, hvis jeg ikke kan markere flere samtidig, men at jeg med et tryk på én knap kan både blackliste afsenderen og slette mailen.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
04. april 2003 - 13:01 #1
Du kan oprette regler, der automatisk smider mailen i skraldespanden, men du kan også downloade f.eks. MailWasher, der kan bounce dine uønskede e-mails, så det ser ud som om at din e-mailadresse ikke eksisterer.
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
04. april 2003 - 13:02 #2
MailWasher findes - gratis - på www.mailwasher.net Det er et rigtig godt og effektivt program.
Avatar billede snap Nybegynder
04. april 2003 - 13:13 #3
www.cloudmark.com finder de fleste selv ellers skal du bare trykke på en knap og så er det spam stoppet
Avatar billede greatdane Nybegynder
04. april 2003 - 13:42 #4
Jeg har selv leget lidt med et par anti-spam-regler, så den del har jeg nogenlunde styr på.  Jeg har også set andre spørgsmål om spam og Outlook her på eksperten, hvor der henvises til diverse produkter, og de fjerner sikkert størstedelen af problemet (jeg har ikke installeret nogle af dem - endnu).

Men jeg mangler stadig knappen til at fjerne de mails, der trods alt slipper igennem, og som jeg forstår din kommentar, snap, så er det en af faciliteterne ved cloudmark, eller...?
Avatar billede snap Nybegynder
07. april 2003 - 18:02 #5
Jo det er en af de faciliteter som jeg blev overrasket af da jeg havde indstalleret det program, en ting mere er at hvis programmet ved en fejl har fjernet en forkert mail kan du med en anden knap få den tilbage.
Avatar billede greatdane Nybegynder
09. april 2003 - 09:31 #6
Snap: Det var godt nok ikke lige det, jeg havde forestillet mig, da jeg oprettede spørgsmålet (jeg havde forventet noget mere i stil med en makro og VBA), men jeg må sige, at dit forslag opfylder mit spørgsmål, så du får pointene, hvis du lægger et svar :-)
Avatar billede greatdane Nybegynder
24. april 2003 - 10:44 #7
Sidste chance for at lægge svaret, snap - ellers tager jeg selv pointene, så vi kan reducere mængden af udestående spørgsmål :-)