Avatar billede svend_rugaard Praktikant
04. april 2003 - 00:33 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Træge Taster!

Hvordan slår jeg det lort fra, jeg er efterhånden træt af det, jeg vil have det fuldstændig ud af min computer.

Jeg mener selv jeg har deaktiveret det, men det er det åbenbart ik, og det gør nogen gange at det gør sådan at CS hopper ud i windows om jeg vil slå Træge Keys til osv .. fandme træt af det lort.
Avatar billede the_onedk Nybegynder
04. april 2003 - 00:37 #1
http://62.243.207.64/files/WinKeyKill.zip den deaktivere windows keys, den er fra www.STIVAN.DK
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. april 2003 - 00:40 #2
http://www.praestkjaer.dk/dk/os/win-xp/wxp-hlp.htm
Scrol dig ned til træge taster, ligger ret langt nede.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
04. april 2003 - 00:41 #3
den med winkey har jeg allerede, det er ik det samme som træge keys! Kigger lige på aovergaards
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
04. april 2003 - 00:42 #4
aovergaard, det er jo bare den meddelse jeg får op, og den aktivere bare sig selv igen .. selv om jeg trykker anullere
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. april 2003 - 00:43 #5
Øv hvor surt, troede lige at den kunne fjerne indstillingen igen. Prøver lige at lede lidt videre, men der er ikke megen hjælp at hente på Nettet omkring dette spørgsmål.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. april 2003 - 00:56 #6
Hvis du vil deaktivere Træge taster, når du trykker samtidig på en ændringstast (CTRL, ALT eller SKIFT) eller på tasten med Windows-logoet () og en anden tast, skal du markere afkrydsningsfeltet Slå Træge taster fra, hvis der trykkes på to taster samtidig under Indstillinger.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. april 2003 - 00:59 #7
Her er noget mere kopieret fra hjælp

"Ændre Filtertaster-funktioner
Filtertaster er en tastaturfunktion, der får tastaturet til at ignorere korte eller gentagne tastetryk. Med Filtertaster kan du også reducere gentagelseshastigheden for taster, når du holder dem nede.

Åbn Hjælp til handicappede.
Klik på Indstillinger under Filtertaster under fanen Tastatur, og benyt derefter en af følgende fremgangsmåder:
Hvis du vil bruge den genvejstast, hvor du kan slå Træge taster til eller fra ved at trykke på og holde højre Skift-tast nede i otte sekunder eller mere, skal du markere afkrydsningsfeltet Brug genvej.
Hvis du vil ignorere et tastetryk, der er gentaget for hurtigt, skal du markere Ignorer gentagne tastetryk.
Klik på Indstillinger, hvis du vil angive flere indstillinger, f.eks. det tilladte tidsinterval mellem gentagne tastetryk, når tastetrykket skal opfattes som tilsigtet.

Hvis du vil ignorere tastetryk, der er for korte, skal du markere Ignorer hurtige tastetryk, og nedsæt gentagelseshastigheden.
Klik på Indstillinger, hvis du vil angive yderligere indstillinger, f.eks. at der ikke er tale om gentagne tastetryk, når du holder tasten nede, eller at tasten skal trykkes ned i et bestemt tidsrum for at være gyldigt.

Marker afkrydsningsfeltet Bip, når der trykkes på tasterne, eller når de accepteres under Meddelelse, hvis du vil høre et bip, når du trykker på en tast, og endnu et bip, når tastetrykket er accepteret.
Hvis du ønsker, at ikonet for Filtertaster vises på proceslinjen, når du har aktiveret Filtertaster, skal du markere afkrydsningsfeltet Vis status for Filtertaster på skærmen under Meddelelse"
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. april 2003 - 01:03 #8
Sidste ting fra hjælp inden jeg skal se dyner

"Bruge genvejstaster til at aktivere Hjælp til handicappedeHvis du vil Skal du trykke på
Aktivere eller deaktivere Filtertaster Højre Skift i otte sekunder

Slå Stor kontrast til eller fra Venstre Alt+venstre Skift+PrintScrn

Aktivere eller deaktivere Musetaster Venstre Alt+venstre Skift+Num Lock

Aktivere eller deaktivere Træge taster Skift fem gange

Aktivere eller deaktivere Til/fra-taster Num Lock i fem sekunder"

Håber at det lykkedes for dig. Godnat
Avatar billede aovergaard Nybegynder
04. april 2003 - 01:04 #9
Husk lige det der med at du skal holde tasterne nede mindst 8 sek.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
30. april 2003 - 12:48 #10
Takker for point:)
Avatar billede dahls Praktikant
25. september 2016 - 13:14 #11
min kat ynder slå det til og  så har jeg  måtte boote fordi ike  kune få det væk igen hvad skal det i øvrigt  gøre godt for ?
forstod ikke de  løsninger her er hvad selv  fandt  frem til
når det er aktiveret vises  en stopurs ikon i tray klik den og  der  kommer  indstillinger frem , i de  indstillinger skal kun aller første  punkt have fjernet  markeringen.
og klik anvend
så er det både deaktiveret og slået fra og  kommer ikke igen.

hvis man i stedet  fjerner markeringen i næste  punkt  samtidigt og  klikker aktiver
bliver det også slået fra men er ikke deaktiveret før man har  bootet.
så nu kan  min kat ikke  slå det fra  igen  som den ynder gøre når jeg  forlader  pc en og den lægger sig  på tastaturet.

Microsoft burde for længst have slået det skidt fra, som default
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
25. september 2016 - 16:46 #12
Du ved godt dette emne galt Windows Vista mener jeg faktisk ..eller XP kan ikke huske det og over 13 år siden :D - hvis du stadig har problemet virker det faktisk ret underligt det er mange windows opdateringer og udgivelser siden det blev fiksede